אילוסטרציה | fotolia את מי בדיוק שכחתי? אילוסטרציה | fotolia

התודעה האנושית מורכבת מרבדים שונים של מודעות, המודעות אוחזת בתבונת הרגישות, ההבנה וגם סוג של התעלמות. אדם מודע הוא אדם שיודע בוודאות על אותם דברים שהוא מתעלם מהם, אותם דברים הנשארים מחוץ למודעותו בחיי היום יום

 

אתן דוגמא, לכל אחד מאתנו שוכן ילד קטן בפנים, ומידי פעם רוצה להשתחרר מכללי החברה שהוכתבה שלא ביוזמתו, הרי שהילד שבכם הוא טבעי לגמרי רוצה להשתולל, לצחוק, ליהנות, אין הוא יודע מהו פחד, חשש, אי נעימות, הוא טבעי כמו נהר הזורם לים, אומר את אשר על נפשו, יש לו מחשבות ודמיון עשיר.
אם אינכם מכירים בכך, אינכם מודעים.

המודעות היומיומית שאנו חווים מותירה בחוץ יותר מאשר מכניסה פנימה, אם היינו מודעים לכל מה שהורתנו בחוץ, מודעותינו הייתה מתרחבת, הפחד מתפוגג והיינו שורים בתוך שלווה פנימית, אותה שלווה אנו משתוקקים לה ואולי זוכים לחוש אותה רק במעט רגעי חסד.

מהם אותם הדברים אשר אנו מותירים בחוץ ? הדברים עליהם לא מדברים, כי אולי לא נעים , לא נהוג, לא מקובל ואיננו מיישרים קו עם נורמות חברתיות, הדברים שמפחדים לדבר עליהם, אנו מסננים מידע רב שיכול לסייע ולפתור קונפליקטים פנימיים. אז מי אנחנו באמת? האם שמנו הפרטי? המקצוע בו אנו עוסקים? או אולי מקום מגורינו?
כל הפרטים הללו אינם מעידים על מי היותנו, עלינו להיכנס עמוק פנימה, עמוק ככל האפשר למקומות שלא הגענו מעולם, או אולי חששנו מימה שעלולים לגלות על עצמנו. הרי כל שנגלה מרכיבים שונים באישיותנו נחווה את עצמנו, את ה"אני" באופן מושלם. בתחילה זה יהיה טבעי לדחות גילויים אלו בדרך להתפתחות, אך אין דרך אחרת.
אותו צד אפל באישיותנו שטרם קיבל מענה והכרה מאתנו, ימתין ויהבהב באותות באמצעים שונים ויאלץ אותנו להכיר בו, עד אז נהיה מלאים בקונפליקטים פנימיים הרסנים. אנחנו בדיוק כמו אותו אריג יפה ורקום בשלל צבעים ומאחוריו נראה את טווית החוטים, הקשרים, את הצד הפחות יפה, אך צד זה עם הקשרים הוא המאפשר לאריג להיות כה מרהיב. ככה אנו בני האדם, אותם חלקים הפחות יפים שבתוכנו כאשר נכיר בהם ויקבלו מענה, הם אלו אשר יאפשרו לנו להיות אנחנו באמת.
חונכנו להשתמש בשכלנו בדרך מסוימת, דרך המתעלמת מהעובדה שכל אחד מאתנו הוא הצוהר שדרכו עובד היקום.
הבנה של כל תהליך החיים עם כל המורכבות נקראים חיים!

אנו לכודים בתוך סמלים ורעיונות, בתוך תוהו ובוהו, ולכל אדם מערבולת משלו, רק מתן תשומת לב כלפי פנים ללא שיפוטיות תביא לשחרור מלא.
בברכת בריאות ועוז.

 

דעה אישית - את מי בדיוק שכחתי?

על הכותבת: יפה זרגרי, מאמנת בכל תחומי החיים ומטפלת רגשית נפשית במגע שיאצו-קוואנטי. מרצה ומעבירה סדנאות בתחומי משמעות החיים והעצמתם.מחברת הספר "ימים שכאלה"

ליצירת קשר: יפה זגורי 054-3550752

בלוגים נוספים שכתבה יפה זרגרי

סוף עונת הדאגה

תכלית הרצון של האדם הוא הנאה

"לא טוב היות אדם לבדו"

נגיף הקורונה - מציאות חדשה

הבריחה מסוריה- חלק א'

שנת 2020- עמידה בהבטחות

מדד האושר מהו? היכן נמצא?

הסתיו בפתח, הטבע נצבע וההתכנסות מתחילה פעולתה

חוקי היקום, ומילוי רצונותינו בו

הסוד הגדול של התת מודע

רגשות מעצימים ורגשות מחלישים בקו הזמן  

סוד מערכת יחסים טובה טמונה בהקשבה

מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד

משברים הינם אתגרים משמעותיים בחיינו 

הסתיו בפתח, הטבע נצבע, וההתכנסות מתחילה פעולתה 

מרוץ החיים כגלים מעלה מטה ומה שביניהם 

אחריות וחופש שני צדדים למטבע

איך אנו נראים בעיני אחרים?

מי הם המיסטיקנים? לאו דוקא סינים

להרגיש טוב ? לעצור, להסתכל ולהקשיב

מודעות ופעולה יוצרים את האמת

חופש – מבט אחר מעבר חמשת החושים.

האינטימיות כמקפצה לחיים מלאי סקרנות שלווה וסיפוק

האם אנו רוצים לחיות בשמחה?

לכל אחד שומר מסך משלו