אילוסטרציה | fotolia תכלית הרצון של האדם הוא הנאה אילוסטרציה | fotolia

חיפוש אחר מהות העצמי ובירור הרצונות שמתעוררים בכל יום מחדש יותיר את האדם ביתרת אנרגיה שלילית בסופו של כול יום אם לא הגיע לתחושה שמתלווה לתשובה מספקת.
לאיזה כיוון נפנה את החקירה הפנימית שמתעוררת בנו כדי להבין אם היא רלוונטית עבורנו, או שהייתה רלוונטית בעבר וכרגע אין היא מהווה תפקיד נחוץ?


באחד הפסוקים בתפילת בוקר אנו מפנים את בקשותינו שיתמלאו במלואן, ומשתמשים במילים מפורשות שכתוב "יהיה לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך" , הכוונה שרצון הנשמה מתחבר למחשבה, 
כשראש ורגש חוברים יחד בהרמוניה אנרגטית זו תחושה שאנו מכנים שביעות רצון. באם אין התאמה בין רצון לפעולה מעשית, נוצרת תחושת חוסר סיפוק, חוסר איזון הגורם לתסכול וכאן מתחיל מסע חיפוש.  
אחד מחוקי הקיום שלנו כבני אנוש, לחיות באופן  בה תחושת שביעות רצון וניצול מלוא הפוטנציאל שבנו ממלאה את חיינו כשלמעשה אנו האחראים להניע ולנווט את ספינת חלומותינו.
ישנו כוח פנימי, רצון ראשוני שמתעורר בנו מצורך עז להתקיים כפי שהוא, רצון זה הוא לא סתם רצון אלא כוח פנימי של האדם למלא את עצמו, המשכיותו להתקיים יהיה על ידי צירוף של כוחות, הזדמנויות ואפשרויות הנקראות בדרכינו. רצונותינו מתפתחים על ידי הפרעות ומכשולים העומדים בדרכינו הנקראים בשם "אתגרים", הם המעוררים צרכים חדשים ומאותם צרכים אנו מגלים את הרצון החדש שמתעורר ומניע אותנו לפעולה.
הרצון אינו מוגבל התפתחותו בלתי פוסקת ומעצבת את ההווה והעתיד שאנו מצפים.
אם נטיב לשאול מה אני באמת רוצה? נוכל לחסוך אנרגיה ולהישאר בסופו של יום עם יתרת אנרגיה חיובית. כמה מאתנו מצליחים באמת לענות על שאלה זו במלואה? ומה מונע בעדנו להגיע לתשובות מלאות? האם הזמן הנדרש בהתעמקות בחשיבות הרצון? או השתוקקות לתוצאה מידית של כאן ועכשיו?
שאלות שאנו שואלים את עצמנו הינן סוג של תקשורת וניהול שיח אינטימי, השאלות יגרמו לנו להבין את הרצון האמתי בזמן קצר ובתוך כך נוכל לשמוע את עצמנו והתלבטויותינו.

 

 

דעה אישית - תכלית הרצון של האדם הוא הנאה

על הכותבת: יפה זרגרי, מאמנת בכל תחומי החיים ומטפלת רגשית נפשית במגע שיאצו-קוואנטי. מרצה ומעבירה סדנאות בתחומי משמעות החיים והעצמתם.מחברת הספר "ימים שכאלה"

בלוגים נוספים שכתבה יפה זרגרי

"לא טוב היות אדם לבדו"

נגיף הקורונה - מציאות חדשה

הבריחה מסוריה- חלק א'

שנת 2020- עמידה בהבטחות

מדד האושר מהו? היכן נמצא?

הסתיו בפתח, הטבע נצבע וההתכנסות מתחילה פעולתה

חוקי היקום, ומילוי רצונותינו בו

הסוד הגדול של התת מודע

רגשות מעצימים ורגשות מחלישים בקו הזמן  

סוד מערכת יחסים טובה טמונה בהקשבה

מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד

משברים הינם אתגרים משמעותיים בחיינו 

הסתיו בפתח, הטבע נצבע, וההתכנסות מתחילה פעולתה 

מרוץ החיים כגלים מעלה מטה ומה שביניהם 

אחריות וחופש שני צדדים למטבע

איך אנו נראים בעיני אחרים?

מי הם המיסטיקנים? לאו דוקא סינים

להרגיש טוב ? לעצור, להסתכל ולהקשיב

מודעות ופעולה יוצרים את האמת

חופש – מבט אחר מעבר חמשת החושים.

האינטימיות כמקפצה לחיים מלאי סקרנות שלווה וסיפוק

האם אנו רוצים לחיות בשמחה?

לכל אחד שומר מסך משלו