גלים | אילוסטרציה מרוץ החיים כגלים מעלה מטה ומה שביניהם גלים | אילוסטרציה

חיינו הם גלים ואנו נישאים על גבם, חשים את גל השיא שמלווה בתחושה של הצלחה, ניצחון, אהבה ושביעות רצון. ומנגד אפשר לחוש את גל השפל שחובו בתוכו מצב רוח רע, עצב, דכדוך וספקות. אנו מזדהים כל גל ונדמה לנו שזו אישיותנו, זהותנו, כלל וכלל לא! אז מי אנו? אנו הננו המצליחים להתרומם ממשבר למשבר ולהמשיך לזרום ממש כמו החיים

גלים | אילוסטרציה

מי שהטיב ללטש בהירות מודעותו יתרומם מהר יותר, וישים לב לקוטביות של "מעלה-מטה", על האדם לבנות "אני מצליח" ממעבר בין הגלים, כך שבשעת גל השפל יהיו רגליו נטועות על הקרקע, אינו יאבד את עשתונותיו וידע כיצד לפעול.
הגלים או המשברים שישנם בחיינו הם אלה אותם נקודות המאותתות לנו את מפת דרכינו בחיים ולאן נפנה מבטינו. ואיתם אנו נבנים, מתחזקים ונלמד כיצד לפעול בעתיד.
בדרך כלל כאשר הדברים בחיינו לא מסתדרים כפי שתכננו, אף לעיתים מתקלקלים, ומעניין שזה תמיד בזמן הלא מתאים, העיתוי יש לומר גרוע. אז מה קורה? מד האושר שלנו יורד, המצב רוח גם כן ירוד אך אל דאגה לא להרבה זמן, אחד החוקים הקיימים ביקום הינו "מרכזי כובד," ישנו סף מסוים שממנו אין יורדים אלא מתחילים לעלות בחזרה ולהרגיש איזון ושוב טיפוס מעלה.
כולנו כמהים לחיות את חיינו במצב רוח טוב, אך מסילת חיינו הם רצף של " כאב ועונג" וכל רצוננו לחיות בעונג תמידי. האדם נמצא במלחמה קבועה יומיומית ונאבק למען מילוי רצונותיו.
המלחמה אותו הוא מנהל היא נגד עצמו בלבד. אם היינו נשאלים מדוע אנו עמלים וחיים באורח חיים רווי מתח שכזה? האם רק כדי למלא את רצונותינו? שהם בעיקר רצונות גשמיים, היינו לבטח עונים שכך חונכנו, זהו אורח חיינו וכך מתנהלת החברה סביבנו. טענה זו מהווה בסיס בטוח ביותר שהאדם אינו יכול ליפול ממנה, מכיוון שההרגל אותו אנו מאמצים בעזרתם של הסובבים והחברה בה אנו חיים בתוכה הופך להיות הרגל, טבע שני, כי הגוף וגם השכל יחדיו מכתיבים את הדרך.

"גלים"
גלים ועוד גלים, אלה הם החיים
על הגלים תובנות נושאים
מילים מילים רודפות
בלי רווח בין השורות
וכך המחשבות להן מתפשטות
כעננים קודרים ולעיתים בהירים
גלים הם מילים
גלים הם מעשים
איתם נוכל לזרום, וזאת
רק אם רק רוצים. 

בריאות - מרוץ החיים כגלים מעלה מטה ומה שביניהם

על הכותבת: יפה זרגרי, מאמנת בכל תחומי החיים ומטפלת רגשית נפשית במגע שיאצו-קוואנטי. מרצה ומעבירה סדנאות בתחומי משמעות החיים והעצמתם.

 

בלוגים נוספים שכתבה יפה זרגרי

אחריות וחופש שני צדדים למטבע

איך אנו נראים בעיני אחרים?

מי הם המיסטיקנים? לאו דוקא סינים

להרגיש טוב ? לעצור, להסתכל ולהקשיב

מודעות ופעולה יוצרים את האמת

חופש – מבט אחר מעבר חמשת החושים.

האינטימיות כמקפצה לחיים מלאי סקרנות שלווה וסיפוק

האם אנו רוצים לחיות בשמחה?

לכל אחד שומר מסך משלו