רמזור | משרד התחבורה להרגיש טוב ? לעצור, להסתכל ולהקשיב רמזור | משרד התחבורה

מכירים את הרמזור עם שלושת הצבעים המורים לנו לעצור כדי לא להיפגע חלילה מכלי רכב שמתקרב? השני להתכונן לחצות את מעבר החציה בבטחה? והשלישי להקשיב אם אין עוד כלי רכב המתקרב אלינו, ואז לחצות בבטחה את הכביש . 

רמזור | משרד התחבורה

שלושת החושים האלה הם מתוך חמישה חושים מולדים אצל בני האנוש. חושים אלו מסייעים לנו בפעולות היומיומית ומאותתות לנו להיזהר, אי ציות על כללים אלו עלולים לסכן את חיינו.
בחיינו הרגשיים אנו אמורים לפעול באותה שיטה כדי לא להינזק רגשית, ועלינו ליישם עקרונות אלו במגעינו עם אנשים.
אנו עלולים לסכן את חיינו כאשר מישהו יצליח למוטט אותנו רגשית, אף אחד לא חסין מפני פגיעה מסוג זה, אסון בין אישי יכול להימנע אם רק נעצור, נפנה מבטינו לשם עצירה לרגע, נתבונן בשפת גופו של האחר, של הזר, נקשיב מה יש לו לומר באיזו נימה, במקביל נבחן את תחושותינו ותגובותינו הפיזיים והרגשיים מולו, כדי שלא תישלל מאתנו הזכות להמשיך בחיים רגועים שלווים יותר ופטורים מעונשו של האחר.
כשאתם פוגשים מישהו אשר מעביר בכם תחושה של אי נוחות "עיצורו" ,שאפו אוויר עמוק ובשעת הנשיפה רוקנו את האוויר עם כל הדעות הקדומות, החששות מפניו כדי שתוכלו לקלוט מידע באופן ברור מבחינה חזותית ושמיעתית. תוך כדי קליטת המידע המשיכו לשאוף אוויר, עמדו יציב והקשיבו למה שנאמר. שימו לב לתחושות העוברות בכם, האם תחושה טובה או רעה? התעמקו בשאלה מדוע אדם זה מעביר בכם רגש שלילי? תתעמקו אל תרפו, עצירה, התבוננות והקשבה תעלה אתכם על מסלול ערני וחד ולא תאפשר לאדם זה לתפוס מקום בחלל מוחכם. בסך הכול מדובר בכמה דקות של התחברות עם מצבכם הרגשי ותחסכו צער.
במצב מביך אחר, נשמו נשימה עמוקה ותוך כדי נשיפה התבוננו בחפצים סביבכם ללא כל מאמץ ולאחר מכן באנשים הנמצאים בחדר, שימו לב לתנוחת גופכם ודופק הלב, המשיכו להתבונן באנשים האם הם גורמים לתחושות של שמחה ,כעס, עצב, שעמום, מרץ, או אולי מאיימים?
תרגול זה ימלא חלק תפיסתי רגשי גדול ומיומן בחייכם

בריאות - להרגיש טוב ? לעצור, להסתכל ולהקשיב

על הכותבת: יפה זרגרי, מאמנת בכל תחומי החיים ומטפלת רגשית נפשית במגע שיאצו-קוואנטי. מרצה ומעבירה סדנאות בתחומי משמעות החיים והעצמתם.

 

בלוגים נוספים שכתבה יפה זרגרי

מודעות ופעולה יוצרים את האמת

חופש – מבט אחר מעבר חמשת החושים.

האינטימיות כמקפצה לחיים מלאי סקרנות שלווה וסיפוק

האם אנו רוצים לחיות בשמחה?

לכל אחד שומר מסך משלו