עיריית נתניה מגבירה את קצב ההתחדשות העירונית תמונה: עיריית נתניה

על רקע הטרגדיה בטורקיה, הנחתה ראש העיר, מרים פיירברג-איכר את מנהל ההנדסה להגביר את קצב קידום התוכניות להתחדשות עירונית, המהווה כיום מענה מרכזי בנושא

מנהל ההנדסה ואגף ההתחדשות העירונית ימשיכו בהנחייתה של ראש העיר לקדם תוכניות התחדשות עירונית, תוך הסרת חסמי קידום שונים בשכונות ובמטרה להביא לדיון בוועדה המקומית גם תוכניות בשכונות סלע, אבו שדיד, הרב קוק- בורוכוב, רמת הרצל וחפציבה.

בהמשך להסכם המסגרת שחתמה העירייה עם משרד הבינוי והשיכון והרשות הארצית להתחדשות עירונית - קיבלה העירייה סכום של למעלה מ- 24 מיליון ₪ אשר יופנו במלואו להתחדשות הרחובות והתשתיות סביב המתחמים השונים. סכום זה מצטרף לסכומים משמעותיים אשר שולבו בתקציב הפיתוח העירוני שאושר לאחרונה ויחדיו יממנו את פרויקט הדגל של חידוש רב שנתי של רחובות העיר. 

עיריית נתניה אישרה בשנים האחרונות תוכניות בניה רבות, ביניהם בקריית נורדאו – ברח' שי עגנון; בשכונת צאנז – רח' הרב מגורלי; בצפון העיר - רחובות הרצוג, סוקולוב, ויצמן ובארי; ובמרכז העיר - ברחובות אנדריוס, בורוכוב והלפרין.
השנה יינתנו גם היתרי בניה לפרויקטים במרכז העיר - ברחובות ההסתדרות, ירושלים ורזיאל ובקריית נורדאו – ברחובות זלמן שניאור ונורדאו.
נוסף על כך – תקדם השנה הוועדה המקומית תוכניות נוספות – בקריית נורדאו - ברחובות קצנלסון וזלמן שניאור ובמרכז העיר – ברחובות גורדון, המייסדים ודיזינגוף. כמו כן, תדון הוועדה ותקדם בחודשים הקרובים גם תוכניות רבות נוספות – בשכונת רמת ידין (דורה) ברחובות נחום וקדושי עיראק, בשכונת נאות שקד (אזורים) ברחובות בן צבי וד"ר סטופ, במרכז העיר - ברחובות ירושלים, הנוטע, אוסישקין, סמילנסקי, שד' ח"ן, הנגב, הגליל, ברודצקי וגורדון.