בית כנסת בית כנסת ותיק בנתניה נפרץ והושחת בית הכנסת שהושחת

המתפללים בבית הכנסת בנתניה, נחרדו לגלות מהפכה במקום, בכלל זה זריקת סידורים, תלישת פרוכות ואפילו חבילת צואה על הרצפה. אחד המתפללים, אפי לקס: "לדעתי זה פשע שנאה. אם היה מדובר במסגד או בכנסייה, זה היה מגיע עד הנשיא. בגלל שזה בית כנסת, לאף אחד לא אכפת" 

בית הכנסת ברחוב ויצמן 

למתפללים בבית הכנסת "יד אהרון" ברחוב ויצמן בנתניה ציפתה הפתעה מאוד לא נעימה בבוקר יום העצמאות. כדרכם בקודש, הם נוהגים לקיים מדי שנה ביום זה סעודת הודיה חגיגית כדי לכבד את החג ואת המקום, אלא שאחד הגבאים, שהגיע בשעת בוקר מוקדמת, גילה כי החלונות והסורגים נעקרו ומשנכנס לבית הכנסת חשכו עיניו. במקום שררה מהפכה גדולה, בכלל זה הושלכו על הרצפה סידורי יום העצמאות, נתלשו פרוכות חגיגיות, נשברו קופות צדקה ופוזרו על הרצפה מטבעות רבים של עשרות אגורות. מהמטבח נגנבו בקבוקי שתייה חריפה שיועדו לסעודה, והואכל הושלך על הארץ.

"לדעתי מדובר בפשע שנאה", אומר אפי לקס, המתפלל בבית הכנסת כבר 43 שנים. "כשגנב נכנס אין לו אמביציה לזרוק על הרצפה סידורים וטליתות, לתלוש פרוכות, לרסק קופות צדקה וסליחה על הביטוי – "לחרבן" בבית הכנסת".

לדברי לקס, כבר בשעה 6:15 בבוקר הוגשה תלונה למשטרה, אך השוטרים הגיעו רק כעבור שעתיים ועזבו אפילו מבלי שטרחו לקחת טביעות אצבעות. "הם אמרו שהגיעו לאחר שהתפנו, אבל לא לקחו טביעות אצבע ולא עשו שום מאמצי חקירה מעבר", הוא אומר בכעס. "שואלים מה קורה, אז הם עונים 'חוקרים'. לא חוקרים ולא שום דבר, זה מאוד מקומם כי אם היה מדובר במסגד או כנסייה, זה היה מגיע עד נשיא המדינה. בכלל שמדובר בבית כנסת, לאף אחד לא אכפת".

מהמשטרה נמסר בתגובה

מדובר באירוע חמור של השחתה ופגיעה בבית תפילה שאירע במהלך ערב יום העצמאות.

בשל ריבוי אירועים בעלי רמת דחיפות גבוהה הקשורים ביום זה בהם טיפלה המשטרה, הגיעו השוטרים לגבות עדויות מיד כשהדבר התאפשר.
המשטרה פתחה בחקירה ומבוצעות כל הפעולות הנדרשות על מנת לזהות את העבריינים המעורבים במעשה ולמצות עימם את הדין.