ליד שלט ההקמה. משכן תרבות ואומנות בנתניה משכן נתניה חדש לתרבות ואומנות ליד שלט ההקמה. משכן תרבות ואומנות בנתניה

החברה לפיתוח ותיירות נתניה מקימה משכן חדש לתרבות ואומנות, בתכנון אדריכלי מרשים ובעלות 160 מיליון שקלים. ראש העיר מרים פיירברג איכר "כל מה שאני חולמת עליו בלילה, הופך ביום למציאות"

ליד שלט ההקמה. משכן תרבות ואומנות בנתניה

משכן חדש לתרבות ואומנות יוקם בנתניה ביוזמת ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, שראתה בחזונה את התרחבותה של העיר וגידול אוכלוסייתה.
המשכן ימוקם מערבית לכביש מס' 2, במתחם הידוע כאגם ג' בנתניה. המבנה יתפרש על פי התכנון, בשטח של כ – 12,000 מ"ר שיחולק לאולם ראשי/מרכזי ויציע (האודיטוריום) שיכיל כ- 900-950 מקומות ישיבה.
כמו כן יוקם אולם נוסף לכנסים והופעות קטנות עם כ- 250 מקומות ישיבה, אולם לחזרות ולהופעות עם כ – 100 מושבים, מרכז למוזיקה ומרכז למידה, משרדי הנהלה, חדרי ישיבות, חדרי שירות, חדרים טכניים, שטחי שירות שונים ומסביב פיתוח סביבתי, שטחי מסחר ומקומות חנייה.  עלות הפרויקט כ -160 מיליון שקלים. 

ראש העיר מרים פיירברג - איכר "אין ספק שנתניה מובילה כיום תהליכי התחדשות ופיתוח מרשימים תודות לחשיבה מאומצת, איגום משאבים וגוף קטן ויעיל כדוגמת החברה לפיתוח נתניה, אשר מקדם תשתיות בשכונות חדשות, מוביל הקמתם של פרוייקטי דגל והופך את העיר לריביירה של ישראל. כל מה שאני חולמת עליו בלילה, הופך ביום למציאות."

ממשרד האדריכלים המתכנן: HQ ארכיטקטים בע"מ נמסר: "עיקרון התכנון העיקרי שלנו היה לשמור על טביעת הרגל של הבניין קטנה ככל האפשר, למתוח את הבניין בצורה אנכית ולהפוך אותו לנראה מכביש החוף. זאת בניגוד לגישה נפוצה בתכנון בניין מסוג זה, הנוטה להתפשט על פני השטח. הבניין יוקף בפארק רחב כמו יער ובו שטח בתי קפה, ביתנים, שבילים ופטיו ממש בסמוך לבניין הראשי. העיצוב כולל גם חיבור טיילת לבנייני המשרדים שמסביב, במטרה לשפר את הקשר של מרכז התרבות עם המרקם העירוני הקיים."