סגן ומ"מ ראש העיר אלי דלל  ועדי השכונות במסר לראש העיר: החזירי את העוזרים לעבודה סגן ומ"מ ראש העיר אלי דלל

ראשי הוועדים זועמים על ההחלטה התמוהה לפטר במפתיע את שלושת העוזרים האישיים של סגני ראש העירייה. במכתבים רשמיים ששוגרו לפיירברג-איכר ולמנכ"ל העירייה, יורם כהן, הם קוראים לה לחזור בה מהחלטתה: "העוזרים האישיים נחוצים וחשובים לתושבים. פיטוריהם עלולים להביא לנתק בין התושבים לעירייה" 

סגן ומ"מ ראש העיר אלי דלל

סערה גדולה מתחוללת בימים האחרונים בקרב ועדי השכונות בנתניה, זאת בעקבות ההחלטה המפתיעה של ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, לפטר את עוזריהם האישיים של שלושת סגניה בסוף דצמבר הקרוב. מדובר בניר איסקוב, עוזרו של אלי דלל, יובל חבר, עוזרה של שירי חגואל סיידון וליאור תשובה, עוזרו של חגי חדד. חשוב לציין כי המהלך נעשה מאחורי גבם של חלק מהסגנים, שכלל לא ידעו על הפיטורים ושמעו על כך מעוזריהם ההמומים. בנוסף, הפיטורים נעשו ללא ידיעתו של מנכ"ל העירייה, יורם כהן, וההודעה על כך נמסרה לעוזרים ללא שימוע כמתחייב בחוק.

לא פחות משלושה ועדים שונים שיגרו מכתבים בנושא לפיירברג-איכר ולמנכ"ל העירייה כהן, בו הם קוראים לגברת הראשונה של נתניה לחזור בה מהחלטתה ולהודיע כי העוזרים האישיים ימשיכו בתפקידם. "שמענו בתדהמה על כך שהעוזרים האישיים של הסגנים פוטרו באופן פתאומי מהסיבה שאין תקציב", כתב בין השאר רז משולם, פעיל חברתי ויו"ר ועד מרכז העיר. "העוזרים האישיים הם חלק חשוב מאוד בקשר בין השטח לעירייה. ניר, עוזרו של אלי דלל לדוגמה, עושה ימים כלילות למען ובשביל התושבים וכמובן, בשיתוף מלא עם מקבלי ההחלטות בעירייה".

חדשות מקומיות - ועדי השכונות במסר לראש העיר: החזירי את העוזרים לעבודה

סגנית ומ"מ ראש העיר שירי חגואל סידון 

עוד הוסיף משולם, כי "אנו מבקשים בבקשה לבצע חשיבה מחודשת בנושא הפיטורים של העוזרים האישיים, שכל כך נחוצים וחשובים לתושבים...פיטוריהם עלולים להביא לנתק בין התושבים לעירייה, ואל לנו להגיע למצב כזה".

דברים ברוח דומה כתב אורן לב, יו"ר ועד שכונת אגמים. "הצטערנו כששמענו שפיטרו את העוזרים של סגני ראש העיר ללא שום סיבה. יחסי העבודה של ועדי השכונות, ושכונת אגמים בפרט, עם סגני ראש העיר ועוזריהם תורמת ועוזרת מאוד לקשר האישי בין התושבים והעירייה". עוד הוסיף לב כי "העבודה הצמודה עם העוזרים תורמת מאוד לרווחת התושבים נטו, וכאמור פגיעה אנושה כזו עלולה להביא את התוצאות ההפוכות. אנו קוראים לראש העיר, למנכ"ל העירייה ולנוגעים בדבר, להתערב אישית במהלך הזה, למצוא את התקציב הדרוש ולמנוע את הפיטורים המיותרים הללו".

ועד נוסף שנרתם במטרה לשנות את רוע הגזירה הוא זה של קריית השרון. "מעבר לפגיעה האישית בעוזרים ומשפחותיהם מדובר גם בפגיעה בקשרים שמקיימים ועדי השכונות ותושבים בעיר עם סגני ראש העיר", נמסר מהוועד. "אם לא תהיה לנו כתובת להציף את הצרכים והבעיות שלנו, הדבר עלול להוביל לפגיעה ממשית בתושבים. אנו מקווים שראש העיר תחלץ לעזרתם ולעזרנו ותמצא את הדרך להחזירם לעבודה".