ביקור שר המדע בבית חולים לניאדו  שר המדע ביקר היום בבית חולים לניאדו ביקור שר המדע בבית חולים לניאדו 

שר המדע והטכנולוגיה ח"כ יזהר שי סייר היום בבית חולים לניאדו. "לא יכול להיות שבי"ח שמשרת כחצי מליון תושבי נתניה והשרון יהיה רעב לתקציב" 

ביקור שר המדע בבית חולים לניאדו

שר המדע והטכנולוגיה ח"כ יזהר שי הגיע היום (שלישי) לסיור בבית חולים לניאדו בנתניה. השר התקבל על ידי הנהלת בית החולים וסייר במלר"ד הנשימתי ובמחלקת קורונה, פגש אנשי צוות העוסקים מדי יום בטיפול בחולי קורונה וכן את מנהל מחלקת טיפול נמרץ ד"ר מוריס שפירו.

ד"ר שפירו הציג בפני השר את ההבדלים בטיפול בחולים במצב קריטי בין הגל הראשון לגל השני, בעקבות פיתוח פרוטוקולים סדורים שהוכחו כיעילים. "בגל השני ידענו הרבה יותר מה ניתן לעשות וכיצד ניתן לטפל. עדיין יש מה ללמוד על הנגיף הזה כדי להצליח באחוזים גבוהים יותר, אבל אין ספק שהגל השני הגיע כשאנחנו כצוות טיפול נמרץ היינו מוכנים הרבה יותר" אמר ד"ר שפירו.

מר נדב חן, מנכ"ל לניאדו הציג בפני השר את האתגרים הרבים איתם התמודד בית החולים בשמונת החודשים האחרונים "האתגרים איתם אנו מתמודדים הם גדולים מאד. בראש ובראשונה בנושא הקליני - הטיפול בחולי הקורונה, שמירה על צוותים והכשרת צוותים. אולם, לצד זה אנו מתמודדים עם אתגר תקציבי ותזרימי עצום שנוצר בעקבות המשבר. הציפייה שלי מהממשלה היא מתן מענקי איזון לבתי החולים הציבוריים, שלניאדו הוא חלק מהם, בצורה זהה ושווה למענקי האיזון אותם מקבלים בתי החולים הממשלתיים, כפי שהתחייבו שר האוצר ושר הבריאות, אחרת לא נוכל לסיים את שנת הכספים 2020 בצורה מאוזנת".

השר שי אמר בביקור "שמחתי לפגוש הבוקר את הצוות הרפואי המסור של בית החולים לניאדו, שאמון על בריאותם של כחצי מיליון תושבים אך פועל תחת משבר תקציבי חריף. ההנהלה הכשרונית נאלצת להלחם במגיפה עם מחסור חמור באמצעים, כתוצאה מהזנחה מרובת שנים של מערכת הבריאות הישראלית. מוטלת עלינו החובה להפיק את הלקחים שהמשבר הנוכחי חשף ובאחריותנו להבטיח שאזרחי ישראל מקבלים את הביטחון הבריאותי שמגיע להם. אחרי שננצח את המגיפה, מוטלת עלינו החובה למגר גם את ההזנחה. לא יכול להיות שבי"ח שמשרת כחצי מליון תושבי נתניה והשרון יהיה רעב לתקציב"