ליאורה לוי וים מאיר קרן | צילום: ליאור יוסף ליאורה לוי וים מאיר קרן יצטרפו לקואליציה ליאורה לוי וים מאיר קרן | צילום: ליאור יוסף

שני החברים החדשים "ערקו" מהאופוזיציה מאחורי גבו של חברם, רני אלוש. גורמים בעירייה אישרו כי לאחר עזיבתו של היו"ר יוני שטבון, ראש העירייה מרים פיירברג-איכר פעלה במרץ לצרפם. לוי תמונה ליו"ר ועדת קליטה ואילו קרן יהיה יו"ר הוועדה למאבק בסמים מסוכנים. השניים ייכנסו רשמית לתפקידיהם בישיבת המועצה ברביעי הקרוב 

ליאורה לוי וים מאיר קרן | צילום: ליאור יוסף

מינויים חדשים ומפתיעים בעיריית נתניה. ליאורה לוי וים מאיר קרן, שני חברי סיעת "אחריי" שנמנו עם האופוזיציה, יחצו את הקווים ויצטרפו לקואליציה בראשות ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר. כזכור, לאחרונה הודיע יו"ר האופוזיציה, יוני שטבון, על עזיבתו את החיים הפוליטיים. כעת מתברר כי עזיבתו הייתה זרז עבור פיירברג-איכר לפעול לצירופם לקואליציה של שני חבריו לסיעה. "עם עזיבתו של שטבון, מרים עשתה מאמץ לצרף את השניים לקואליציה. היא הצליחה וצריך לפרגן לה על כך", אישרו גורמים בעירייה.

יש לציין כי מינויה של לוי מפתיע במיוחד, שכן לכל אורך הדרך הראתה נאמנות מוחלטת לשטבון ואף התעמתה מספר פעמים עם ראש העירייה בישיבות המועצה. מנגד, באותן ישיבות בלט הזלזול של פיירברג-איכר כלפי לוי, והאחרונה אף הרבתה לכתוב דברים בגנות ראש העירייה ברשתות החברתיות. כעת, כאמור, יאחדו השתיים כוחות. "צריך לזכור שליאורה חדשה יחסית במערכת העירונית ולא תמיד מבינה ומכירה הכל", התייחסו גורמים בעירייה למעבר. "היו צריכים להיות יותר סבלניים אליה, אבל היא אישה חכמה ורצינית עם כוונות טובות לסייע לציבור ולקהילה".

חשוב להדגיש כי המהלך התקבל בהפתעה גמורה הן בקרב חברי הקואליציה והן האופוזיציה. למעשה, שני החברים "ערקו" לקואליציה מבלי לומר על כך דבר וחצי דבר לחברם, רני אלוש. "זה נפל על כולנו בהפתעה, אבל בסך הכל מדובר במהלך טוב ונכון", הוסיפו גורמים בעירייה. "לא תמיד האנשים באופוזיציה הם לא בסדר ומדובר באנשים טובים וחיוביים שיוכלו לתרום לתפקוד המערכת". לגבי אלוש אמרו בעירייה בחצי חיוך כי "מצד אחד הוא איש יסודי, אבל מצד שני תמיד הולך עם 'הראש בקיר' ותמיד יישאר עם דימוי של אופוזיציה".

לוי צפויה להתמנות ליו"ר ועדת הקליטה במקומו של אבי סלמה, ואילו קרן ישמש כיו"ר הוועדה למאבק בנגע הסמים המסוכנים. המינויים צפויים לקבל אישור רשמי בישיבת המועצה ברביעי הקרוב ובכך ייכנסו השניים רשמית לתפקידיהם.