בית ספר אלדד נתניה   בי"ס אלדד: עשרות נכנסו לבידוד, חשש שלא יוכלו לגשת לבגרויות בית ספר אלדד נתניה  

במהלך חירום יזמה העירייה מתחם בדיקות שייפתח מחר במתחם הדרים, בתיכון פועלים כדי שהתלמידים יקבלו עדיפות. יו"ר הנהגת ההורים, רויטל מלאך: "התחושות קשות. זה אירוע מתגלגל המוני ובעיה בקנה מידה ארצי" 

בית ספר אלדד נתניה  

האם תישלל מעשרות תלמידי תיכון "אלדד" בנתניה הזכות לגשת לבחינות הבגרות? בהנהגת ההורים חוששים מאוד שכן, בעקבות העובדה שרבים מהנערים, תלמידי שכבות י"א ו-י"ב, שוהים כעת בבידוד. בשל המצב הרגיש, הנהלת בית הספר, העירייה, מנהל החינוך והנהגת ההורים איחדו כוחות ומשתפים פעולה באופן מלא על מנת לנסות ולפתור את הבעיה. במסגרת זו ולבקשת הנהגת ההורים, דאגה ראש העיר מרים פיירברג-איכר, כי מתחם בדיקות לגילוי הנגיף ייפתח מחר (חמישי) עבור תלמידי אלדד השוהים בבידוד במתחם "הדרים" בעיר החל מ-9 בבוקר ועד 19:00 בערב. בהנהגת ההורים פועלים כעת על מנת שתלמידי "אלדד" יקבלו עדיפות. על פי הערכות, לצד עשרות רבות שנדרשו להיכנס לבידוד וקיבלו הודעה לאחר איכון מכשירי הטלפון שלהם, ישנם כעשרה חולים מאומתים.
עוד נרתמו לאירוע יועצות בית הספר שנותנות מענה טלפוני לתלמידים ולהורים.

"כל המבודדים לא יכולים לגשת לבגרויות, אין מענה ממשרד החינוך והתחושות מאוד קשות" אומרת בעצב רויטל מלאך, יו"ר הנהגת ההורים ב"אלדד". נעשים ניסיונות לפתוח כתות למבודדים על מנת שיוכלו להיבחן, אבל אין בוחנים. מדובר באנשים מבוגרים והם לא מוכנים להיכנס לכתות כאלה מחשש להידבק. אמנם יתנו לתלמידים לגשת לבחינות במועד ב', אבל עבור תלמידי י"ב זו בעיה רצינית, כי יש להם כבר תאריכי גיוס ובמידה וירצו לשפר ציון כנראה לא תהיה להם אפשרות". 

בהודעה שהוציאה להורים כתבה מלאך בין השאר: "אני מבקשת מכל ההורים לשמור ביתר שאת על ההנחיות. אנחנו כהורים חייבים לקחת אחריות. מדובר בשרשרת הדבקה שחשפה רבים מתושבי השכונה (פולג-עיר ימים) ואנחנו חייבים לנסות לעצור את ההתפשטות".
יש לציין כי ברביעי הבא תיערך הבגרות בהיסטוריה וב-23 בחודש מועד ב' באנגלית. חלק גדול מהתלמידים יסיים ברביעי את הבידוד והנהגת ההורים עושה מאמצים כדי לנסות ולאפשר להם בכל זאת להיבחן במועד.

תגובת העירייה

מינהל החינוך מלווה את מנכל ביהס בכל מה שנדרש ועפ הנחיות משרד הבריאות והחינוך.
1.קיים שיתוף פעולה מלא עם יו"ר הנהגת הורי אלדד ושיח פתוח.
2.הורים ותלמידים פעלו לצערינו בניגוד להנחיות וקיימו מסיבות וחגיגות.
3.מתקיים כל הזמן נסיון לגייס בוחנים כדי שהתלמידים יוכלו לגשת לבחינות, אך לצערינו יש מחסור אדיר בבוחנים.רוב הבוחנים הינם אזרחים וותיקים הנמצאים בסיכון.
כך שלא ניתן לסייע בבניית קפסולות עם בוחנים נפרדים לתלמידים הנמצאים בבידוד.
4.יצאה הודעה חדשה שבמהלך חודש אוגוסט, תהיה הזדמנות לגשת לכל מבחני הבגרות לכל מי שנמנע מבעדו או לכל מי שמבקש לתקן.