סגן ראש העיר אלי דלל תכנון נתיב "מהיר לעיר" לתחבורה ציבורית ברחוב הרצל סגן ראש העיר אלי דלל

נתניה יוצאת לתכנון מפורט של נתיב "מהיר לעיר" לתחבורה ציבורית ברחוב הרצל משדרות בנימין ויצמן ועד מחלף נתניה. ראש העיר מרים פיירברג איכר "יש חשיבות נרחבת לקידום השימוש בתחבורה הציבורית"

רחוב הרצל נתניה. סגן ראש העיר אלי דלל 

חברת נתיבי איילון ועיריית נתניה יוצאות לתכנון מפורט של נתיב מהיר לתחבורה ציבורית ברחוב הרצל, מצומת שדרות בנימין – ויצמן ועד מחלף נתניה, תוך סלילת שבילים לרוכבי אופניים וכן שדרוג המדרכות לאורך הציר. ההחלטה התקבלה בתום ישיבה מקצועית שהתקיימה בנושא, בהשתתפות הממונה על התחבורה אלי דלל, מהנדס העיר ארז טל, נציגי מינהל ההנדסה ונציגי מינהל נתיבי איילון.

הישיבה נערכה בנושא לאחר מיפוי צירים בנתניה, שנעשה תוך התחשבות בצירי העדפה קיימים ומקודמים, מיקום תחנות רכבת קיימות וחדשות ותכניות פיתוח למגורים ותעסוקה.

זהו צעד ראשון בתוכנית כוללת שתתפרש על פני כחמש שנים, במהלכן תרושת העיר בנתיבים מהירים לתחבורה הציבורית, במטרה להקל על המשתמשים בתחבורה זו.

מדובר בפרוייקט אחד מתוך שלושה פרוייקטים תחבורתיים חדשניים של חברת נתיבי איילון, אליהם הצטרפה נתניה בעבר, אשר נועדו להגביר את השימוש בתחבורה הציבורית והשיתופית ובתוך כך – להקל על העומס התחבורתי בצווארי הבקבוק של נתניה.
בין הפרוייקטים: "נתיבים מהירים", אשר יוקמו במטרופולין תל אביב, בציר האורך מראשון לציון, דרך ת"א ועד לנתניה ובחזרה, כ-110 ק"מ של נתיבים מהירים מנוהלים, אשר יתווספו לנתיבי הנסיעה הקיימים ולא יילקחו מתוך הנתיבים הקיימים.
פרוייקט נוסף הוא האופנידן, במסגרתו יסללו כ-100 קילומטרים של נתיבי אופניים בינעירוניים רחבים שיחברו בין ערי המרכז, מראשון לציון בדרום ועד לרעננה והרצליה בצפון, אליהם יתחברו שבילי האופניים העירוניים של נתניה ופרוייקט שלישי הוא כאמור הפרוייקט הנוכחי - פרויקט 'מהיר לעיר', שמוביל משרד התחבורה באמצעות חברת 'נתיבי איילון'.
ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר: "כבר עתה ברור שהרחבת צירי תנועה, אינה נותנת את המענה המתאים בשל גידול במס' כלי הרכב הפרטיים בכבישים. מכאן שיש חשיבות נרחבת לקידום השימוש בתחבורה הציבורית ואני שמחה שאנו עושים את הצעדים הראשונים בתחום."
סגן ראש העיר וממלא מקומה, אלי דלל: " אני רואה בהחלטה הממשלתית בשורה לתושבי נתניה ומאמין שזו הדרך הנכונה להתמודד עם בעיית הפקקים והשימוש המוגבר בכלי רכב פרטיים. אני מודה למשרד התחבורה ולנתיבי איילון על ההירתמות לביצוע הפרוייקט."