ביקור שרת הבינוי והשיכון בנתניה ביקור שרת הבינוי והשיכון בנתניה ביקור שרת הבינוי והשיכון בנתניה

שרת הבינוי והשיכון החדשה, ד"ר יפעת ביטון שאשא ביקרה בנתניה, כאשר חנוכת משרדי מינהלת ההתחדשות העירונית ושיפוץ חזיתות של בנייני מגורים בשכונת נאות שקד – עמדו במרכזו של ביקור

ביקור שרת הבינוי והשיכון בנתניה

ביום ראשון האחרון הגיעה שרת הבינוי והשיכון החדשה, ד"ר יפעת ביטון שאשא לביקור בנתניה, נכחה בחנוכת משרדי המינהלת להתחדשות עירונית וסיירה בפרוייקטי ההתחדשות העירונית בעיר וראתה את שיפוץ חזיתות בנייני המגורים בשכונת נאות שקד.

מדובר בתכנית מרחיקת לכת של ממשלת ישראל, שמקודמת ע"י משרד השיכון ועיריית נתניה, במסגרתה נבחרו חמש שכונות בכל הארץ, מתוכן שלוש בנתניה (נאות שקד, קרית נורדאו ודורה) לשיפור הסביבה הפיזית, תוך קידום התחדשות עירונית ומהלכים חברתיים.
לצורך כך הקימה העירייה מינהלת להתחדשות עירונית חברתית בשכונות, בראשותה של יפעת טבג'ה, כחלק מהחלטת הממשלה "הדרך החדשה" בשיתוף פעולה בין עיריית נתניה, משרד הבינוי והשיכון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.
בהחלטה זו נקבע כי אחד הכלים המשמעותיים לשילובם המיטבי של ישראלים ממוצא אתיופי בחברה הישראלית הינו באמצעות עידוד וקידום תהליכים של התחדשות עירונית.
בשלב זה, שופצו גן שקד ובימים אלה מסתיימות עבודות פיתוח של פארק נאות שקד, בהיקף של כ – 5 מיליון שקל, שיחבר בין שכונת נאות שקד לשכונת אגמים ולפארק אגם החורף.
כמו כן שופצו ועדיין בעבודה הבניינים במתחם לוי אשכול-מוצקין (260 יחידות דיור) בהיקף של כ – 10מיליון שקל ועבודת שיפוץ נרחבת צפוייה בבניינים שברח' שמורק וד"ר סטופ, בהיקף נוסף של כ – 10 מיליון שקל ו – 250 יחידות דיור.
לדברי יפעת טבג'ה, העבודות מבוצעות בשיתוף פעולה מלא עם התושבים לאחר שהמינהלת גייסה תושבים מכל שכונה, המהוים נציגות פורמלית בכל הקשור לקידום תהליכי התחדשות בשכונות אלה. כמו כן, פועל בשכונה רכז צעירים, במימון משרד השיכון וכחלק מאגף נוער וצעירים בעירייה.

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר הודתה לשרת השיכון, ד"ר יפעת ביטון שאשא על הפרוייקט החשוב וציינה"לראות את האוכלוסיה הזו נהנית ומקבלת את רמת השירות שהיא ראויה לקבל, מרחיב את הלב." "בקטע הזה" הוסיפה "זכינו בשותפה אמיתית, שמכירה את הנושא לפני ולפנים כמו השרה, יודעת מה הפוטנציאל שטמון בתושבים וכמה חשוב להיטיב איתם ולשפר את תנאי מגוריהם."
בביקור נטלו חלק מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, מר חיים אביטן, מנכ"ל העירייה, מר יורם כהן, מנהלת שיקום שכונות, צביה בדש, סגנית ראש העיר, עו"ד שירי חגואל סיידון וכן חברי מועצת העיר, טגה אמייה, אהרן אורגד, אפרים בולמש וד"ר גרש פישמן.