קיר אקוסטי באזור וינגייט | צילום: ארכיון  קיר אקוסטי להפחתת מפגעי רעשי התחבורה בנתניה קיר אקוסטי באזור וינגייט | צילום: ארכיון

חברת "נתיבי איילון" סיימה לתכנן הקמת קיר אקוסטי לאורך כביש החוף באזור נתניה, זאת בעקבות כוונת משרד התחבורה להוסיף נתיבים מהירים לכביש החוף כחלק מהרחבתו

קיר אקוסטי באזור וינגייט | צילום: ארכיון 

חברת "נתיבי איילון" סיימה לתכנן הקמת קיר אקוסטי לאורך כביש החוף באזור נתניה, לבקשת עיריית נתניה והעומדת בראשה, מרים פיירברג-איכר, במטרה למנוע רעש לתושבי השכונות, בעקבות כוונת משרד התחבורה להוסיף נתיבים מהירים לכביש החוף כחלק מהרחבתו.
ע"פ התכנון, הקיר ייבנה במקטע בין שכונת רמת אפרים (תחנת הדלק "פז") לכיוון דרום, כולל שכונת נוף השרון ועד מחלף פולג – ובמימון משרד התחבורה.
התכנון הוצג בפגישה שנערכה בשבוע שעבר בהשתתפות אלי דלל, סגן ומ"מ ראש העירייה והממונה על התחבורה; גורמי המקצוע בעירייה; הילה חדד, סמנכ"לית פרויקטים ותחבורה חכמה לתשתיות במשרד התחבורה, ונציגי המשרד, ונציגי חברת "נתיבי איילון", המשמשת כזרוע המבצעת.
ביצוע הקיר בחלק הסמוך לשכונת אגם ג' יהיה באחריות חל"ת (החברה לפיתוח נתניה), כחלק מהסכם הגג שנחתם בזמנו בין העירייה למדינה.
הוספת הנתיבים המהירים לכביש החוף, שהשימוש בהם יהיה כרוך בתשלום, תרחיב את כביש החוף לעשרה נתיבים, במתכונת של "נתיבים מתחלפים", כאשר בשעות הבוקר שישה נתיבים יוקצו לנוסעים דרומה, ובשעות אחר הצהריים והערב יוקצו לנוסעים צפונה.

חדשות מקומיות - קיר אקוסטי להפחתת מפגעי רעשי התחבורה בנתניה
עוד מתוכננת סלילת שביל אופניים ממחלף האר"י עד קיבוץ יקום בשלב ראשון, ועד הרצליה-תל אביב בהמשך, בין היתר בעקבות דרישת דלל.
ביצוע הפרויקטים מתוכנן לחמש השנים הקרובות.
אלי דלל: "כחלק ממדיניות ראש העירייה לשדרוג התחבורה והתשתיות באזור נתניה רבתי, נפגשנו עם נציגי משרד התחבורה ו'נתיבי איילון' כדי לעקוב אחר תכנון הפרויקטים וביצועם, ולשמור על האינטרסים של תושבי נתניה".