בוריס צירולוניק משנתו האנטי דתית של צירולניק ניצחה על מקהלת מועצת נתניה בוריס צירולוניק

מהסרת דגלים של כפייה דתית ועד הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. בוריס צירולניק להט בישיבת המועצה השבוע ונתן את הטון 

 

מי שעורר עניין בישיבת המועצה של עיריית נתניה ברביעי השבוע הוא בוריס צירולניק, עם שתי הצעות לסדר היום שפתחו תיבות פנדורה ישנות ומוכרות בנתניה ונגעו מן הסתם לאופייה הדתי של העיר. תחילה התייחס צירולניק לדגלי הכפייה הדתית, כך לדבריו, הפזורים ברחבי העיר ואף נתלים בידי גורמים דתיים על מבני עירייה. "לא ייתכן כי מבני ציבור השייכים לכלל הציבור יהיו מקום של הבעת דעה פוליטית/דתית/אמונית של קבוצה כזו או אחרת", כתב בהצעתו והוסיף כי על מבני עירייה יש לתלות דגלים ממלכתיים בלבד – דגל העירייה ודגל ישראל, כמו גם דגלי לאום בעת ביקורים נקודתיים של גורמי חוץ. "יש תופעה שדגלי משיח לא רק מופיעים על מבניים עירוניים, אלא מסתירים תמרורים וצריך לשים סוף לתופעה הזו", חיזקה המשנה לראש העיר, טלי מולנר. באופן מפתיע, גם חברי המועצה הדתיים הסכימו עמו וגררו קריאות התפעלות בגין קונצנזוס שאינו קורה בכל יום.

בין קדיש לחייל קרבי בים

כמה זמן יכול שקט יחסי להישמר בדיון הנוגע לדת? לא הרבה, מסתבר. הצעתו השנייה של צירולניק כבר עוררה הדים לאחר שביקש שנתניה תצטרף למספר ערים בגוש דן ובמרכז ותפעיל תחבורה ציבורית בשבת על מנת לאפשר לרבים להגיע למרכזי קניות ובילוי. חבר המועצה, עקיבא יצחקי, ציין בפני צירולניק כי הוא יודע עד כמה הוא שומר על המסורת של עם ישראל ונענה בתגובה: "זה קשור לדיון? איך חייל קרבי שבא בשבת הביתה ורוצה להגיע לים קשור אלי אישית?". יצחקי המשיך בקו שאין קשר בין דעותיו הפרטיות של צירולניק לאלו הציבוריות. כאן התרחשה טעות מצערת שגרמה למבוכה רבה ופרצי צחוק כשיצחקי ציין בפני בוריס שאמר קדיש לתפארת עם ישראל באזכרה של אמו. "אמא שלי עדיין חיה", ענה. "אז סליחה, של אבא שלך", תיקן יצחקי והציע לצירולניק לפנות למוניות שי על מנת לבדוק נקודת קצה אליהן יוכלו להגיע בשבת.

"לנו יש סטאטוס קוו והעיר שלנו מאופיינת בדו קיום", הגיבה ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר. 

"לפני שש שנים ביקשתי משי שיפעילו קו כזה ולצערי הוא לא צלח", הוסיף סגן ומ"מ ראש העיר, אלי דלל והציע לצירולניק לבדוק יחד איתו את כדאיות חידוש הקו.

צירולניק המשיך את הקו הקומי: "אני שואל שאלה, אבל לא מבקש תשובה", כשרגע אחרי הובהר לשביעות רצונו שבמידה ומוניות שי לא ייענו יחזור הנושא לשולחן המועצה. ספק רב אם שביעות הרצון הזמנית שלו השפיעה על שאר יושבי השולחן.