אילוסטרציה | fotolia נתיב פלוס משפיע גם על תושבי עמק חפר אילוסטרציה | fotolia

סקר התחבורה של עמק חפר לבחינת פתרונות תחבורתיים עבור תושבי המועצה

אילוסטרציה | fotolia

החלטת משרד התחבורה על הפעלת פרויקט נתיב פלוס בין נתניה לגלילות הובילה להכבדה בלתי נסבלת גם על תושבי עמק חפר. לאור חומרת הדברים פנתה ראשת המועצה ד"ר גלית שאול למשרד התחבורה - והציבה דרישות במטרה להקל על העומסים באזור.
משרד התחבורה בוחן בחיוב הפעלה של מערכת הסעות חכמה (גמישה) מארבעה מוקדים מרכזיים בעמק חפר לתחנות הרכבת בנתניה ובחדרה ולמסוף ארלוזורוב תל אביב.
המערך יופעל ללא עלות בחצי שנה הראשונה. 
בנוסף הועלו הנושאים הבאים לבחינת משרד התחבורה: קידום גשר נעורים, קידום כביש עוקף רופין, כניסה נוספת מכביש 9 לפארק התעשיות, הקמת מתחם "חנה וסע" בפארק התעשיות וקידום תקצוב פרויקט כביש 444.
לדברי ד"ר שאול, "נושא התחבורה הוא אחד מהתחומים המרכזיים שאותם אנחנו מעוניינים לשפר באופן מהותי בתוך עמק חפר, ממנו ואליו. הדבר אקוטי לאיכות חיינו בעמק. פרויקט נתיב + מגדיל את העומסים לנוסעים על כביש החוף בנתיבים הרגילים, ואנו נעשה כל מה שניתן כדי שתושבי העמק יעמדו בפקקים כמה שפחות. מסקר מקיף שערכנו לאחרונה בין התושבים מתברר כי כ-75% מתושבי העמק מעוניינים בתחבורה ציבורית גמישה, וזו תחילתו של מהלך שאנו רוצים שיתרחב ככל הניתן. ברור כיום לכולם כי רק תחבורה ציבורית הולמת תוכל להוציא את המדינה מהפקק העצום שנכנסה אליו״.