אילוסטרציה | fotolia "רק כששאלתי איפה הילדה נפל לגננת האסימון" אילוסטרציה | fotolia

שבוע לאחר שבתה בת ה-4 נשכחה בהסעה של צהרון פרטי בצפון העיר, אמה של הילדה מתקשה להירגע. "קיבלתי סטירת לחי של החיים, אסור לסמוך על אף אחד", היא אומרת. הילדה לא תשוב לאותו צהרון ועד שיתאוששו, נמצאת בבית עם אמה

אילוסטרציה | fotolia 

הרשלנות הפושעת בכל הנוגע לילדים הייתה בשבוע שעבר מנת חלקה של אם מנתניה, שבתה, שתחגוג בעוד חודשיים יום הולדת 4, נשכחה ברכב שהסיע אותה לצהרון פרטי בצפון העיר. למרבה המזל, נמנע אסון גדול יותר כאשר לאחר כשעתיים חולצה הילדה מהרכב כשהיא בהכרה והועברה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. בהמשך שוחררה לביתה. "הבת שלי מרגישה טוב אבל צריך לזכור שהיא עדיין לא בת 4, מופנמת וייקח כנראה זמן עד שהיא תוכל לספר מה היה שם", אומרת האם בשיחה עם 'נתניה נט'. "אני עדיין בשוק, אבל אופטימית מטבעי ומאמינה שהכל יהיה בסדר. יש לי תמיכה ואני עוטפת את הילדה שלי בהמון אהבה". מטבע הדברים, הילדה לא תשוב עוד לאותו צהרון בו החלה את השנה השנייה ובשלב זה הילדה שוהה בבית עם אמה לאחר שעות גן העירייה. בעקבות המקרה הגישה האם, שטרם שבה לעבודתה, תלונה במשטרה נגד בעלת הצהרון על רשלנות והזנחה. בהוראת המשטרה, נאסר על בעלת הצהרון ליצור כל קשר עם האם.

בסערת רגשות מנסה האם לשחזר את מה שהתרחש בשלישי שעבר: "הגעתי לאסוף את בתי כרגיל והגננת אומרת לי שהיא לא בגן. אני שואלת אותה בצעקות 'מה זאת אומרת, איפה הילדה? איפה הילדה?' ורק אז נפל לה האסימון. היא רצה להביא את מפתחות הרכב ואני רצתי אחריה. הילדה הייתה בתא המטען, שם שכחו אותה ומשם שלפו אותה וגם את זה צריך לבדוק, זה חוסר אחריות. אתה יודע מה זה חמש דקות נסיעה? המטען אמנם לא אטום אבל היא הייתה עלולה לעלות על באמפר או משהו, הילדה לא קשורה ועלולה הייתה לקבל מכה בראש".

להורים אחרים היא מציעה לנקוט במשנה זהירות. "כמה שחשבתי שאני מכירה את הגננת, אהבתי אותה וסמכתי עליה, אסור לסמוך על אף אחד וצריך לבדוק טוב טוב אצל מי משאירים את הילדים", היא מסכמת. "קיבלתי סטירת לחי של החיים. הילדה מאוד אהבה ללכת לצהרון, אבל מן הסתם אחרי המקרה הקשה הזה כבר לא תחזור לשם יותר".