טלי מולנר עם נציגי קהילת הלה"טבים בנתניה גאווה עירונית: מצעד הגאווה הראשון בנתניה טלי מולנר עם נציגי קהילת הלה"טבים בנתניה

מצעד הגאווה הראשון בנתניה ייערך בשישי הקרוב, כשאלפי חוגגים יצעדו מטיילת המעפילים לכיכר העצמאות. החדשות הפחות טובות: העירייה נכנעה לשרשרת התנגדויות ולחצים ולא נתנה חסותה לאירוע הסברה למען קהילת הלהט"ב, דבר שגרר את קיום המצעד כאקט מחאה. המשנה לראש העירייה, טלי מולנר: "אירוע עירוני צריך היה להתקיים. אני מקווה שבשנה הבאה נוכל לתלות את דגל הגאווה במבנה העירייה ובמוקדים נוספים בעיר"

.

מצעד הגאווה הראשון בנתניה ייערך מחר, יום שישי, ה-12 ביולי, תחת הסלוגן "נתניה יוצאת מהארון". בשעה 11:00 בבוקר יתכנסו החוגגים בטיילת המעפילים הסמוכה לשדרות ניצה וכעבור כשעה יחלו לצעוד לכיוון כיכר העצמאות. בהמשך צפויה "אפטר פארטי" בפאב ה"רידם סושיאל" בעיר. למרות האווירה המחויכת, חשוב לציין כי התכנית המקורית אמורה הייתה להיות אירוע הסברה רחב היקף בכיכר העצמאות עבור צרכי קהילת הלהט"ב, אך בעקבות התנגדויות רבות, בהן של גורמים דתיים בעירייה, הוחלט שעיריית נתניה לא תיתן את חסותה לאירוע האמור. "המון אנשים נחרדו רק מהמחשבה שיתקיים אירוע מסוג כזה בכיכר העצמאות והלהיטו את הרוחות בשטח", אישרה המשנה לראש העירייה, טלי מולנר, שקיימה שורת פעילויות על מנת לסייע לחברי הקהילה.

בהמשך הוצע לראשי הקהילה להעביר את האירוע להיכל התרבות, אך לדברי מולנר הם הרגישו כי דוחקים אותם לפינה וסירבו. התוצאה: מצעד גאווה כאקט מחאתי וללא תמיכה של העירייה. "היו אנשים חשוכים שכבר העדיפו שיהיה מצעד ובלבד שלא יתנוסס הלוגו העירוני על אירוע ההסברה", אמרה מולנר. "ראשי הקהילה נפגעו מאוד ולכן כל אותם מתנגדים יקבלו מצעד מחאה. אף אחד מחברי הקהילה לא מתכנן פרובוקציות על משאיות או לבוא בחוטיני, אבל אני מאוד מקווה שיאפשרו להם לצעוד בצורה מכובדת". עם זאת, קיים חשש למצעדי נגד וניסיונות יזומים להפריע ולפגוע במהלך החגיגות.

מטבע הדברים, מי שצפויים ליטול חלק באירוע הם חברי סיעת "פעימה חדשה", אם כי ראש הסיעה מולנר שוהה בחופשה פרטית בחו"ל ותחמיץ את האירוע. "אני תומכת בהם ומחזקת את ידיהם של החוגגים", אמרה מולנר. "צפוי מצעד ססגוני ושמח והרבה תושבים שאינם קשורים לקהילה יגיעו כדי להזדהות. המצעד יעמיד את נתניה ברשימת הערים הגדולות והחשובות בארץ ששמות את נושא השוויון והשוויוניות בראש סדר היום הציבורי. לדעתי אירוע עירוני צריך היה להתקיים, אבל לצערי העירייה לא תמכה בו. אי אפשר לעבור לסדר היום בחודש הגאווה בעיר של 250 אלף תושבים ואני מקווה שבשנה הבאה נוכל לתלות את דגל הגאווה במבנה העירייה ובמוקדים נוספים בעיר".