תוכנית אדריכלית כביש 561 הופקדה להתנגדויות תכנית כביש 561 תוכנית אדריכלית כביש 561

התקדמות משמעותית בפרוייקט כביש 561, שאמור לחבר בין כביש 2 לכביש 4: התכנית הופקדה להתנגדויות בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז

תוכנית אדריכלית כביש 561

כביש 561, כביש רוחב שאמור לחבר את כביש 4 לכביש 2 ובהיבט של נתניה התכנית אמורה לסייע לתושבים בנגישות התחבורתית באזור.

בעבר חתמו ראשי עיריות ומועצות מקומיות מנתניה והסביבה על עצומה לשר התחבורה, ישראל כץ, בבקשה לקדם תכנית לסלילת כביש 561, תוך הרחבת גשר נטר בשני נתיבים נוספים, כיכר נטר וכן המשך חיבור לכביש 4 (צומת הדסים).

בעקבות פנייתם, הקצה משרד התחבורה לפרויקט כ-350 מיליון שקלים והוא הוכלל בתכנית החומש של חברת נתיבי ישראל. על פי הצפי, לכשיאושר הכביש בוועדה המחוזית - יסלל כביש שאורכו כ-4 ק"מ, אשר יעבור מגשר השלום בנתניה, הסמוך לכביש 2, עד מחלף אילנות העתידי בכביש 4. 

בשלב ראשון, ייסלל הכביש עד אזור התעשייה של קדימה-צורן בסמוך לצומת הדסים, כאשר מתוכננים בו שלושה נתיבים לכל כיוון, אחד מכל כיוון לתחבורה ציבורית, ובצדדיו מדרכות ושבילי אופניים.
הגשר מכיוון כפר נטר לנתניה (מעל פסי הרכבת) יורחב בהתאם, ובהמשך גם צומת רחוב גיבורי ישראל באזור התעשייה ספיר.
מלבד החיבור בין נתניה לכביש 4, אמור הכביש להקל על עומס התנועה בכביש 553, להוציא את התנועה העוברת מאבן יהודה ולתרום לשיפור בטיחות הנסיעה באזור.
יש לציין כי בשלבי האישור, קיבלה הוועדה המחוזית את פנייתו של אלי דלל, סגן ומ"מ ראש עיריית נתניה בנושא, כך שלכביש 561 יהיה חיבור לשכונת קריית השרון וכן שבצדדיו ייסללו שבילי אופניים.
ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר ומ"מ וסגנה, אלי דלל, ציינו השבוע את הערך המוסף של הכביש להפחתת עומסי התנועה במזרח העיר ובאזור כולו והודו לכל מי ששותף למהלך ובהם ראשי הרשויות ובראשם אבי הררי, ראש המועצה המקומית אבן יהודה, שר התחבורה וכמובן שירה ברנד, יו"ר הוועדה המחוזית.