בלו ביי חוף בלוביי לא יוכרז כחוף דתי תמונה: עיריית נתניה

יוזמת חבר מועצת עיריית נתניה ישראל שיטבון מסיעת 'הבית היהודי' להפוך את חוף בלוי ביי הצפוי להיפתח מחדש כחוף לציבור דתי, נתקלה בסרוב מצד העירייה

חוף בלו ביי, החוף הצפוני ביותר בנתניה, שנותר סגור במשך תקופה ארוכה, עבר לתחום שיפוטה של העיר נתניה ועומד להיפתח מחדש לרווחת התושבים. 

חוף בלוביי | תמונה: עיריית נתניה 

בחודש יוני האחרון פרסמנו כתבה על כוונתו של ד"ר שיטבון לפתוח את חוף בלוביי כחוף דתי עבור משפחות. על פי בקשת שיטבון, בחוף בלוביי ייבנה אזור משותף לכל המשפחה, בו יהיו מתקנים ומסעדה, כאשר ההפרדה בין גברים לנשים תהיה בתוך המים, באמצעות מחיצה, שתאפשר לנשים לקיים את מצוות הצניעות ובו בזמן ליהנות מהבילוי המשפחתי בחוף הים. 

במועצת העיר האחרונה, ניתנה כאמור תשובה שלילית לאחר סיור שנערך בחוף בהשתתפות סגן ומ"מ ראש העיר אלי דלל, יחד עם חבר המועצה וממונה על החופים יוסי דורון וראש מינהלת חופים ציון שדה.

לא ניתן להקים הפרדה בשל תנאי הים המשתנים

על פי הדברים שנמסרו לאחר הסיור, לא ניתן להקים חוף הפרדה שכזה ובטח במצב של חוף ים פתוח בים התיכון שיש בו זרמים משתנים, תעלות ובורות וזה אינו קבוע, לא ניתן לחזות מבעוד מועד את הזרמים שמשתנים באופן יומיומי. בנוסף אין מושג של חוף למשפחות בחופי הים התיכון, מבחינת החופים עצמם ולא ניתן לחצות את הים כפי שקורה בכנרת, בים המלח ובאילת, שם הים אינו זז ואין מערבולות וזרמים.

"יחד עם זאת במידה ותהיה עיר שתיצור חוף כזה אנחנו נהיה מוכנים לבחון את הנושא ולהיות העיר השניה שבערי החוף שיעשו חוף שכזה". נמסר