קולנוע אסתר המיתולוגי בנתניה נהרס צילום: נתניה נט 

קולנוע אסתר בנתניה, אחד המבנים המוכרים ביותר בעיר, נהרס היום לטובת מגדל יוקרה

הבוקר (ראשון) החלה הריסת מבנה קולנוע אסתר בנתניה, אחד המבנים הוותיקים בעיר שהוקם כבר בשנת 1936. מעבר להיותו בית קולנוע פעיל, בסוף שנות ה-30, בזמן המנדט הבריטי, שימש להסתרת מעפילים בלתי לגאליים שהגיעו לארץ ישראל. כך שכמעט כל תושב נתנייתי נכח במקום, בין אם כשצפה בסרט בקולנוע (התושבים הוותיקים), כשחגג מסיבות סיום, או כשסייר במקום מטעם בית הספר.
ב-30 השנים האחרונות נשאר המבנה נטוש מלבד סיורים של תלמידי בית הספר. 
במשך שנים התנהל דיון האם המבנה יישאר לשימור או ייהרס. היום כאמור החלה הריסת המבנה, כאשר במקומו ייבנה מגדל יוקרה בן 22 קומות שישלב חדרי מלון, מסחר ודירות מגורים.

אפרים בולמש, חבר המועצה היוצא, הממונה על התיירות בעיר אמר בתגובה "כואב הלב, פיסת היסטוריה כל כך משמעותית בנתניה לא נשארת לשימור. חלק מההפעלה של נתניה היתה פה. היינו וגדלנו פה. כל כך חבל, עיר בלי נשמה". 

תגובת העירייה 

מדובר במגרש פרטי שהתוכנית להריסתו של המבנה התקבלה ואושרה בוועדה המחוזית בשנת 2017 ושופרה בהמשך על ידי הוועדה המקומית אשר הגדילה את הקצאת השטח הציבורי באופן ניכר. שטח זה ישמש בין היתר לשימור הערך ההיסטורי של הקולנוע והנצחתו, כמו גם לגלריה עירונית.
השטח הציבורי הוצג לוועדת השימור העירונית.
מדובר במבנה מעורב שימושים הכולל שטחים ציבוריים, מסחר, מלון והיקף מצומצם של יחידות דיור. הכול בהתאם לתוכנית המתאר המחוזית.

חדשות מקומיות - קולנוע אסתר המיתולוגי בנתניה נהרס

מבנה קולנוע אסתר העתידי. הדמיה