הגשם ממשיך - מה הצפי להמשך? תמונה: pexels 

מיום חמישי שעבר החורף באזורינו ועל פי התחזית הוא ממשיך. במד"א שבים ומזכירים על ההמלצות לחורף 

מערכת חורפית ארוכה הגיעה לאזור מישור החוף והגשם עשוי להימשך עד יום שלישי.

במד"א מזכירים מהם ההנחיות לחורף:

מדריך מד"א לחורף

שמירת חום גוף: להלביש אנשים מקבוצות אוכלוסייה בסיכון בשכבות של בגדים קלים, שיאפשרו תנועה. יש לכסות אותם בשמיכה קלה ולדאוג לחימום החדר לטמפרטורה של כ- 24 מעלות.

פגיעות קור: הסימנים העיקריים להיפותרמיה הם ירידה במצב ההכרה, התנהגות לא ברורה וירידה בשיקול הדעת, רעד שרירים, דופק איטי או לא סדיר, ירידה בשליטה מוטורית, ירידה בקצב הנשימה, עור חיוור וכחלחל. אם החולה רטוב, יש להחליף את בגדיו ליבשים, ולחמם את סביבתו. במקרה של כוויות קור, צפוי החולה להרגיש תחושת קור בגפיים, כאבים והרגשת נימול. במקרה כזה יש לשפוך מים פושרים (לא חמים) על האיבר הקר ולקבע אותו. אין לעסות את האיבר. הקפידו על חלונות ודלתות סגורים, כולל החריצים שבין החלון והדלת למשקוף ולסף, כדי למנוע כניסת קור הביתה.

נהיגה בטוחה: בימים גשומים סכנת ההחלקה קיימת גם במהירות נמוכה. הקפידו לשמור מרחק גדול מהרגיל מהרכב שלפניכם, ולנסוע במהירות נמוכה ובהתאם לתנאי הדרך

במקרה של שיטפונות: לשים לב שלא להיכנס עם הרכב לשלוליות, גם אם נראה שהן אינן עמוקות במיוחד. יש להימנע מנסיעה לאזורי שיטפון. לא לרדת לחניונים נמוכים וכן לקומות הנמצאות מתחת למפלס הקרקע בעת הצפה. בנוסף, בזמן שיטפונות, יש להימנע משימוש במעליות הנמצאות בחניונים, במפלס הקרקע ומתחתיו מחשש להילכדות. במידה וישנה הצפה בבית יש לנתק מיידית את החשמל בבית בכדי למנוע התחשמלות. מומלצת התניידות בדרכים ראשיות ומוכרות וללא חציית מכשולי מים. יש לוודא ניקוי בורות ניקוז כדי לאפשר זרימה חופשית של המים. אם אתם מתגוררים בדירה מתחת לפני הקרקע – צאו מיד מהבית ועברו למקומות בטוחים מעל פני הקרקע
מכשירי חשמל והסקה: בדקו שאמצעי החימום תקינים וראויים לשימוש יעיל שימו לב לסכנת הרעלת חד תחמוצת הפחמן (co). הגז עשוי להיפלט כתוצאה משימוש בתנור גז או קמינים הפועלים על גחלים. זהו גז חסר צבע או ריח, ולא ניתן להבחין בקיומו עד שמתחילים להופיע סימני ההרעלה, לכן חשוב לנקוט באמצעי בטיחות. בזמן הפעלת ההסקה יש להקפיד על אוורור לשם תחלופת אוויר. בנוסף, יש להקפיד על בדיקה תקופתית של מערכת ההסקה באופן שוטף ע"י טכנאי מורשה. יש להרחיק תנורי חימום הפועלים על אש גלויה מחפצים העשויים להתלקח. אין לייבש בגדים על תנורים ויש לבדוק את תקינות השקע והתקע. הקפידו גם למנוע גישה של ילדים לתנור. שמרו על מכשירי חשמל הרחק מרצפה רטובה ושימו לב למכשירי חשמל באמבטיה ובמטבח. הימנעו מהפעלת מכשירי חימום הפועלים על אש גלויה בזמן השינה. הימנעו מקרבה לעמודי חשמל שקרסו ולחוטי חשמל חשופים.
היזהרו שלא להחליק: במקומות בהם מצטבר קרח או שלג על המדרכות והכבישים, מתבקש הציבור להימנע מלנוע בהם שלא לצורך

רוחות חזקות: להקפיד לחזק ריהוט גן, מתקני ייבוש כביסה וחפצים נוספים
סוללת גיבוי למכשירי הנשמה: למקרה של הפסקת חשמל. 

מזג האוויר השבוע צפוי להיות גשום וקר. גשם יימשך עד יום שלישי.  להלן הטמפרטורות הצפויות

היום (שישי) הטמפרטורה תעמוד על 15 מעלות בשעות היום, 8 מעלות בלבד בשעות הלילה. 68% סיכוי למשקעים

ביום שבת בשעות היום הטמפרטורה תעמוד על 15 מעלות ובשעות הלילה 9 מעלות. 85% סיכוי למשקעים

ביום ראשון הטמפרטורה תעמוד על 14 מעלות בשעות היום, ובשעות הלילה 9 מעלות. 88% סיכוי למשקעים 

ביום שני הטמפרטורה תעמוד על 16 מעלות בשעות היום, 10 מעלות בשעות הלילה. 92% סיכוי למשקעים

ביום שלישי הטמפרטורה תעמוד על 18 מעלות בשעות היום, 10 מעלות בשעות הלילה. 85% סיכוי למשקעים

ביום רביעי הטמפרטורה תעמוד על 18 מעלות בשעות היום, 12 מעלות בשעות הלילה. 47% סיכוי למשקעים

ביום חמישי הטמפרטורה תהיה דומה ותעמוד על 18 מעלות בשעות היום, 11 מעלות בשעות הלילה. 2% סיכוי למשקעים.