הכירו את חמשת המתמודדים לראשות העיר המועמדים לראשות העיר

חמישה מועמדים מבקשים את אמון הציבור בבחירות הקרובות לראשות העיר נתניה. שאלנו אותם מדוע לבחור בהם ומה המצע והחזון של כל אחד מהמתמודדים. הכר את המתמודד

הבחירות לרשויות המקומיות יתקימו ב 31.10.23. ארבעה מועמדים מבקשים להחליף את מרים פיירברג, ראש העיר המכהנת בנתניה כבר 25 שנים. 

מרים פיירברג איכר. סיעת נתניה אחת 

בת 72, ראש עיריית נתניה ב-25 השנים האחרונות.
בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית. האישה הראשונה שנבחרה בבחירות אישיות להיות ראש עיר. זוכת פרס מצויינות בניהול מטעם מרכז השלטון המקומי על ניהול יעיל ופרס "ירושלים" על ידי עיתון "בשבע" על "תרומה עניפה כראש עיר לקליטת עליה, פיתוח תשתיות בתחומי התיירות, התעשיה והמסחר ועידוד היזמות בעיר. 

מדוע לבחור בך?

״נתניה היא אהבת חיי, משימת חיי והצלחת חיי. יש באמתחתי עוד הרבה תכניות וחלומות שאני רוצה להגשים בנתניה. הניסיון העצום, הידע, כושר המנהיגות, קשרי העבודה יוצאי הדופן, וההערכה העצומה שיש כלפיי מכל שרי הממשלה, מכל המפלגות, שיתוף הפעולה עם הפקידות הבכירה - מאפשרים לי להביא תקציבים משמעותיים להשקעה בעיר, מהממשלה או בגיוס תרומות מחו"ל. נתניה במהלך כהונתי מדורגת במקום השני בהגירה חיובית בישראל, לאחר שפיתחתי עשרות אלפי מקומות תעסוקה, מערכת חינוך מתקדמת, סביבה יזמית וצירי תחבורה חדשים".

מצע הסיעה

חינוך פיירברג איכר שמה דגש על מערכת חינוך איכותית בנתניה, שלא מוותרת על אף תלמידה או תלמיד. בחודשים האחרונים נתניה זכתה בפרס החינוך הארצי מטעם משרד החינוך.
39% מהתקציב העירוני מושקע בחינוך, כ-725 מיליון שקלים. ובהתאם חל זינוק של 88% בזכאות לתעודת בגרות ב-5 יח״ל אנגלית בזכות בתי ספר מאיצי אנגלית, ועלייה של יותר מפי 2 בעשור האחרון בזכאות לתעודת בגרות ב-5 יח״ל מתמטיקה בזכות ההשקעה בתגבור ובשיעורים נוספים מעבר לתקן.

פיירברג איכר מתחייבת כי נתניה תהיה העיר המובילה בישראל בלימודי מדעים וסייבר, והעיר הראשונה עם 0% נשירה ממסגרות החינוך.

תחבורה - פיירברג איכר מתחייבת שנתניה תהיה העיר הראשונה שתצא מהפקקים באמצעות השקעות ענק של 2 מיליארד שקלים. שרת התחבורה רגב אימצה את בקשתה לחבר את העיר לשני צירים של מערכת תחבורה עתירת נוסעים להרצליה וכפר סבא (רכבת קלה) ולרשת המטרו המתוכננת. פרוייקט הרכבת הקלה והמטרו יביאו לשינוי היסטורי בעומסי התנועה באזור. צירי תחבורה אלה מתווספים לפרויקטי התחבורה הנוספים שאושרו בחודשים האחרונים, כביש 561 ומחלף אילנות שיחברו את נתניה לכבישים 2 ו-4, כביש 57 שיחבר את נתניה לכביש 6, הרחבת מחלף פולג, פיתוח מחלף חבצלת שיצור כניסה צפונית נוספת לעיר ומחלף איינשטיין שיהפוך למחלף מלא. כמו כן, פרויקט מהיר לעיר יחבר את העיר מקצה לקצה ב-90 ק"מ של נתיני תחבורה ציבורית ושבילי אופניים.

התחדשות עירונית - מרים מובילה בשנים האחרונים פרויקטים רבים של חידוש שכונות העיר הוותיקות באמצעות פינוי בינוי, לצד בניית שכונות חדשות. כ-30,000 יחידות דיור חדשות ייבנו, נתניה תעבור תנופת פיתוח והתחדשות עירונית. מרכז העיר וצפון העיר הוותיקים כמו גם שכונות רמת ידין (דורה), נאות שקד (אזורים), קריית נורדאו וחפציבה, יתחדשו באמצעות פרויקטים של פינוי בינוי. כל יזם שרוצה לבנות בנתניה, מחויב להקים קרן תחזוקה לבעלי דירות בפרויקטים של פינוי בינוי.

כמו כן, לאחרונה מאבק שהובילה לשמירה על הנוף וקו הרקיע בעיר ימים זכה להצלחה - מתחם המלונאות הדרומי יועתק למתחם המלונאות הדרומי והמתחם הצפוני הוקפא. ובמקום מוקמת בימים אלה גינה ייחודית

הריביירה של ישראל פיירברג איכר מתחייבת להפוך את נתניה לעיר התיירות מס' 1 בישראל, לבנות את המרינה היפה בארץ, לפתח את האמנות והתרבות בעיר. השילוב הזה יביא לעיר אלפי מקומות עבודה וירים את העסקים המקומיים.

רצועת אזורי התעסוקה בעיר קיבלה לאחרונה אישור להתרחב ותהווה אזור תעשייה מטרופוליני ותגדל מ-1.5 מיליון מ״ר תעסוקה ללמעלה מ-8 מיליון מ"ר תעסוקה, שיוסיפו עשרות אלפי מקומות עבודה בעיר, יגדילו את ההכנסות העיר ויאפשר למשרד הפנים לאשר את הפחתת הארנונה למגורים.

אבי סלמה. סיעת דרך חדשה

בן 41, נשוי ואב לשני ילדים. עוסק כ-20 שנה בתחום הניהול והבנקאות וכבר בגיל 31 ניהל סניף בנק, מהצעירים ביותר בארץ. כיום מנהל נציגות של בנק שוויצרי.

מדוע לבחור בך?

"נתניה זקוקה כעת לשינוי, על זה אין ויכוח היום. יש צורך בשינוי אמיתי ועמוק בכל התחומים ולהתחיל לנהל את העיר מתוך תודעת שירות עמוקה.
במהלך השנים צברתי ניסיון עצום גם בניהול בעולם העסקי והבנקאי וגם ניסיון, ידע וניהול בתחום המונציפאלי, שימשתי בתפקידים בכירים בעירייה, בין היתר יו"ר דירקטוריון חל"ת, ממונה על הכספים, ממונה על הקליטה ועוד.

אני נחוש לשנות כאן, להפוך את נתניה לעיר מובילה, להפוך את נתניה לעיר שרבים בארץ מסתכלים עליה ורוצים להיות כמותה, להפוך את נתניה לגאווה עירונית.
אני יודע איך לעשות את זה, אני דרוך כמו קפיץ להתחיל את עבודתי כראש עיר כדי להצעיד אותה למקום שהיא צריכה להיות בו. כדי להבטיח את הדור הבא של הנתנייתים שיהיו גאים לגדול ולגדל בעיר את משפחותיהם, זה אפשרי, אנחנו לא רחוקים מנצחון, נתניה תזכה במהפך רק בזכות התושבים שלה והם יודעים מה טוב להם.

כשאבחר בעזרת השם, כלל הציבורים בנתניה ירגישו בבית. אנחנו נהיה סמל ומופת לאחדות ישראל".

סלמה מדבר במצע הסיעה על תפיסת השירות הציבורי, לפיה תהליכי שירות נכונים ואפקטיביים חוסכים זמן, כסף ומאיצים קידום של העיר:

ארנונה הפחתת הארנונה ומתן תמורה ראויה לארנונה, מענה מהיר ונגיש והובלת המערכת העירונית מתוך תפישה של שירות ללקוח. 
הפחתה בירוקרטית, ייעול כלכלי, חסכון בהוצאות כפולות בין אגפי העירייה השונים, פישוט תהליכים באמצעות ממשקים דיגיטליים ומתן מענה אנושי במחלקות השירות.

בטחון אישי החזרת תחושת הביטחון האישי, קידום פרויקט עיר חכמה הכולל פריסת מצלמות ברחבי העיר, נוכחות משמעותית בשטח ואמצעים דיגיטליים וטכנולוגיים חדשניים הכוללים מערך מצלמות מתקדם, מוקד ביטחון הנתמך בבינה מלאכותית ומזהה אירועים חריגים כגון קטטות, התקהלויות וכד' (כפי שקיים באשדוד). 

סבסוד למעוניינים להציב מצלמות בבניינים וחיבור למוקד ביטחון עירוני, פיקוח מוגבר בפארקים ובחופי הים וטיפול נוקשה יותר במסתננים ובשוהים בלתי חוקיים

חינוך מיוחד  "כאבא לילד בחינוך המיוחד אני מבין את האתגרים הרבים איתם מתמודדים ההורים ובני המשפחה של החינוך המיוחד, לכן כראש העיר אדאג להפחתת הבירוקרטיה הכרוכה בלימוד במוסדות החינוך המיוחד".

-מהפכה משמעותית בתחומי ההסעות בחינוך המיוחד, בית ספר למתן מענה לאוטיזם, הצבת לוח הרגשה בכל הגינות הציבוריות שבאמצעותם יכולים ילדים על הספקטרום להביע את עצמם, הקמת קבוצות ספורט בענפים השונים לילדים עם צרכים מיוחדים, מענה תעסקתי בשעות אחר הצהרים, מרכז למיצוי זכויות ומערך תמיכה לבני המשפחה

חינוך וספורט "נתניה 2030 תראה אחרת בחינוך, בחזוני אני רואה את הצורך בפינוי בינוי לא רק של הבניינים אלא גם של בתי הספר הוותיקים של נתניה, כך שבתוך עשור לא יהיו בתי ספר שנבנו לפני שנת 2000. ספורט וקהילה בשילוב החינוך הם הבסיס האיתן להצלחת העיר".

נלחמים בחרמות תוך שיתוף פעולה עם מוקד 105 של המשטרה, מתן אפשרות לתלמידים מצטיינים בתחומי הספורט האולימפי להתמקצע ולקבל מסגרת לאימונים להגיע להישגים הכי גבוהים שאפשר, הקמת מגמות ספורט עם התמחות בתחומים שונים בשיתוף מכון ווינגיט, מגמת כדורגל בשיתוף מכבי נתניה, תיעדוף בניית אולמות ספורט, הקמת מגרשים סינטטיים מקורים ומוארים ברחבי העיר והשכונות

התחדשות עירונית הפחתת הבירוקרטיה ומתן מענה בהתחדשות העירונית ובפינוי בינוי, בעיקר בשכונות. טיפול בתשתיות העירוניות, ניהול מקצועי ושיפור משמעותי בתשתית הכבישים והתחבורה הציבורית.

טלי מולנר. סיעת פעימה חדשה

בת 51, נשואה ואמא לשלושה ילדים. בעלת תואר ראשון במדעי החברה והרוח עם התמחות במינהל ומדיניות ציבורית. אחרי שיחרור מצה"ל בדרגת סרן עסקה שנים רבות בתחום החינוך. מכהנת כחברת מועצה בחמש השנים האחרונות, מתוכם כיהנה כמשנה לראש העיר, סגנית ראש העיר, יו"ר הוועדה לזכויות הילד, מ"מ יו"ר רשת פנאי וקהילה מתנסי דרום העיר וכיום משמשת כיו"ר האופזיציה וכי"ור ועדת הביקורת העירונית.

מדוע לבחור בך?

בראש ובראשונה פעימה חדשה תהפוך את נתניה לעיר הרבה יותר שווה ושיוויונית. זה אומר שנתניה שייכת לכל המגזרים וכל אדם יוכל לחיות בנתניה לפי דרכו, אמונתו ולפי הדרך בה הוא מחליט. בשבת למשל אחד יכול להתפלל בזמן שאחר יוכל לצפות בהצגה.
להחזיר את נתניה למה שהיה פעם. זה אומר שהכיכר חיה ותוססת, שיוויון בחלוקת משאבים, שיוויון בחלקת נכסים. צורך של מגזר אחד לא יבוא על חשבון צורך של מגזר אחר. זה אומר שבשכונות מסוימות יוכלו לשמור שבת והכל יהיה סגור ובשכונות אחרות אפשר יהיה לפתוח מועדוני נוער ושאטלים. 

אני נציגת ציבור שלכם ולמענכם כבר עשרים שנה, נמצאת שם עבורכם בעשייה ציבורית והובלת מאבקים. זו שתמיד פותרת בעיות וזמינה 24/7.
אני בעלת ניסיון רב בניהול ובשלטון המוניצפלי, בעלת ידע רב ומומחית לכל נושא השלטון המקומי
כיהנתי בעברי כסגנית ראש עיר והייתי ממונה על המינהל הכי גדול של העיר - מנהל הרווחה עם תקציב של מאות מיליונים ומאות עובדים
אני אישה של חזון, מטרה ויעדים הדוגלת במנהיגות בגובה העיניים בשיתוף ובשקיפות מלאה.
אני מאמינה כי להיות ראש עיר זו שליחות עבורי והמשך טבעי לעשיה התנדבותית ציבורית של עשרים שנה. 
אני מכירה את העיר ואת הבעיות שלה, אני יודעת בדיוק מה חסר בעיר ואיך נתניה צריכה להיראות בעשר השנים הקרובות. אני מנהיגה של אנשים ולמען אנשים
אני זה אתם. ולמען כל המגזרים עם מוטו ברור של עיר שיויונית בה המשפט חיה ותן לחיות אינו רק סיסמא אלא מדיניות".

מצע הסיעה

פעימה חדשה מתחייבת במצע להחזיר את נתניה להיות עיר חיה ותוססת בה כל אדם יוכל לצאת ולבלות בה לפי דרכו ואמנותו גם בסופשי שבוע
התחדשות עירונית לצד תכנון פתרונות תחבורה ושיפור מערך התחבורה הציבורית
בטחון אישי לתושבים ולרחובות העיר על ידי רישות העיר במצלמות אבטחה, הגדלת מספר ניידות לרבות שיבוץ ניידת קבועה לכל שכונה וטיפול בבעיית המסתננים
הסיעה תדאג להביא את נתניה לרשימת חמש הערים הנקיות בארץ
טיפול בסוגיית הארנונה ושינוי העיוות ההסטורי לפיו העיר מחולקת לאיזורים ורוב העיר מוגדרת כאזור היקר ביותר איזור 1. חלוקת העיר לאזורים חדשים על מנת להפחית את הארנונה
השקעה בתשתיות, שיפוץ מדרכות וכבישים, חלוקה שווה של תקציבים לכל המגזרים.
שטחים חומים יחולקו באופן שווה בכל שכונה.
סיוע לאזרחים ותיקים נכים ואנשים עם מוגבלות
נושא החינוך יקבל עדיפות עליונה כולל החינוך המיוחד

אפרים בולמש. סיעת נתניה חופשית וליברלית

בן 70, נשוי ואב לשלושה. בעל תואר שני במנהל עסקים, חבר מועצת עירית נתניה במשך 35 שנים, שימש כסגן וממלא מקום ראש העיר ומילא תפקידים רבים, היה יועץ מוניציפלי של סיעת העבודה בכנסת, מנהל האגף המוניצפלי של מפלגת העבודה.

מדוע לבחור בך?

"מבין כלל המועמדים וחברי המועצה רק לי הניסיון והידע המקצועי המוניציפלי הרלוונטי לניהול עיר שחובותיה עומדים על כמיליארד שקלים  אני היחיד ששימש כחבר בוועדה קרואה לרשויות שהתרסקו כלכלית כמינוי מקצועי מטעם משרד הפנים. אני היחיד ששימש כמינוי מקצועי מטעם משרד הפנים כיו"ר ועדות לתכנון ובנייה מרחביות. כמי שכיהן והוביל תוכניות ענק, לי הידע והיכולת המקצועית.

נתניה חופשית וליברלית מעמידה את התושב במרכז ותחזיר את נתניה לנתנייתים שהפכו לשקופים.

אני מתחייב לפעול לגיבוש סל הטבות עירוני אמיתי שיחסוך כסף ויחזיר את החיוך לאחד מכל שלושה נתנייתים המוגדר כגמלאי וכאזרח ותיק.

אנו נפעל למען בני הנוער והצעירים שבורחים מהעיר בשל יוקר המחייה באמצעות שיפור החינוך והתאמתו לקדמה, באמצעות הרחבת אזורי התעסוקה ומתחמי הייטק ובשינוי תמהיל הבנייה בעיר שפונה היום אך ורק לעשירים – כולל עידוד דיור בר השגה.

אנו מאמינים בשוויוניות ורק ראש עיר בעל תפיסות ליברליות יוכל לתת מענה ליותר מ-50% מתושבי העיר המגדירים עצמם כחילוניים וכמסורתיים ואשר מבקשים לראות את נתניה, ממש כמו בעבר, מספקת תרבות, בילויים ואירועים במהלך כל ימות השבוע.

את המהלכים הללו נבצע באמצעות עצירת הבזבוז הכספי, עצירת בניית שכונות חדשות שלא תורמות לכלום ורק מכניסות את העירייה לגירעונות, מכירת עשרות אלפי מ"ר של נכסים עירוניים מיותרים. מהלכים אלה יאפשרו להקטין את החובות העירוניים, להוביל למהלך שיאפשר להפחית את הארנונה באופן מדורג ולשפר משמעותית את השירות לתושבים בכל התחומים: החל מניקיון, דרך איכות הסביבה ועד השקעה חכמה בתשתיות כבישים ופקקים".

אהרון אורגד סיעת מחוברים

אורגד, בן 62, נשוי ואב לשניים, תושב רמת פולג, בעל תואר ראשון במדעי החברה והרוח, עיתונאי ומנכ"ל רדיו 90 בעבר. 

ארנונה תומך בהפחתת מס הארנונה בנתניה
חינוך תוכנית חינוך רב שנתית אסטרטגית בתחום התוכן ובתחום הפיזי, הכוללת שינוי מדיניות בכל הקשור לקשר ולשיתוף ההורים בהליך קבלת ההחלטות..

בנושא הבריאות קידום הקמת בית חולים ציבורי גדול ומתקדם
ניקיון העיר נקיון הרחובות
תחבורה ציבורית תיקון ושיפור רפורמת האוטובוסים הפנימיים.
בתחום הבניה - איזון בין הצורך לפתח את העיר ודאגה למגורים, התווית מדיניות חדשה בפרויקטים של פינוי בינוי בנתניה ולפיה גודל דירות 3 חד׳ לתושבים ותיקים לא יפחת מ- 75 מ״ר.
בטחון כמו כן מצלמות רחוב, הכפלת כוח השיטור העירוני והצבת עמדות שיטור ופיקוח במרכזי בילוי הומים.
מוקד 106 טיפול במוקד 106
אירועי תרבות קידום אירועי תרבות ללא תשלום ופעולות לרווחת בעלי החיים בעיר.