פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
פני רוסה, SOYOGA מעולם ההיטק התובעני לעולם היוגה הרוחני פני רוסה, SOYOGA

פני רוסו עסקה שנים בהייטק ושיווק דיגיטלי, עד שסדנה מקרית בים המלח חשפה אותה לעולם היוגה ושינתה את חייה. "היוגה משפרת אותך בכל המובנים", היא מספרת בראיון

פני רוסו

שום דבר לא הכין את סביבתה הקרובה של פני (פיי) רוסו לשינוי הגדול שיתחולל בחייה. אקדמאית שניהלה חיי משפחה לצד קריירה מרשימה, כזו שנעה בין עולמות ההייטק והשיווק הדיגיטלי. ניצנים ראשונים לעתיד לבוא הופיעו לראשונה כעשור, אז נטלה חלק בסדנה רוחנית בים המלח שכללה תרגול יוגה. "כל החיים עסקתי בפעילות ספורטיבית, אבל לא היה לי מפגש עם יוגה", היא משחזרת בחיוך בראיון ל'נתניה נט'. "בסוף התרגול התחושה הייתה מרוממת כל כך. זה נתן לי קצה של משהו שכנראה רק הייתי צריכה לשלוף". רוסו, בעלת אופי חוקר מטבעה, צללה לתחום סקרנותה ועד מהרה הבינה שאותו תרגול ראשוני היה רק קצה הקרחון. "גיליתי עולם ומלואו שמתבסס על פילוסופיה של לפחות 2,500 שנה הנוגעת לרבדים שונים בחיים", היא מספרת. "ממשהו פיזי שמקל על כאבים, עבור בנפשי שמפיג מתחים ועד חיבור לנשמה והתפתחות התודעה. פתאום היוגה ממש לא הייתה רק תרגול על מזרן".

אנשים בנתניה - מעולם ההיטק התובעני לעולם היוגה הרוחני

פני רוסו

אנרגיות חיוביות

עקב בצד אגודל המשיכה פיי להיכנס אל עומקם של דברים. היא עברה קורס של מורים ליוגה במכמורת במשך שנה ולאחר שהפכה למדריכה, החלה לעסוק בתחום. למעלה משלוש שנים לימדה בביתה, בקבוצות קטנות של בין 4-8 מתרגלים, עד שלאחרונה הרגישה שהיא מוכנה לעשות קפיצת מדרגה משמעותית ולפתוח מקום משלה. התוצאה: SOYOGA, סטודיו חדשני ומעוצב שנפתח ביוני האחרון במתחם העסקים SOHO באזור התעשייה פולג. למיקום הייתה חשיבות עליונה – לב אזור העסקים בנתניה, נגיש ובמרחק הליכה הן לעובדים והן לתושבי השכונה. בחלל הסטודיו המרווח, פיי ושתי מדריכות נוספות מעבירות בכל ימות השבוע שיעורי יוגה מותאמים אישית באווירה נעימה ותומכת. כל שיעור משלב אלמנטים מהפילוסופיה של היוגה, מתחיל בהסבר על נושא מסוים, ממשיך לתרגול נשימות וישיבה שקטה ומשם רצף של תנוחות ומעברים. על הפרק פתיחת קבוצות נוספות וכן שילוב סדנאות, הרצאות וקורסים הנוגעים לעולם היוגה. "האנרגיות במקום טובות ומרגיעות", מספרת פיי בסיפוק. "יש למתרגל אפשרות להתנתק מרעשי רקע סביבתיים, ויש הרבה כאלה, ולהקדיש שעה וחצי להתפתחות אישית. בסוף תרגול אתה מרגיש 'חי' ומחובר לעצמך והיוגה משפרת אותך בכל המובנים. יוצאים מאיזשהו מרתון שכולנו נשאבים לתוכו כמו 'עיוורים' ועל פי מה שחונכנו, וחוזרים למסלול נכון, בריא ומאוזן יותר".

אנשים בנתניה - מעולם ההיטק התובעני לעולם היוגה הרוחני

פני רוסו

עניין של באלנס

פיי מתגוררת בכפר נטר. נשואה ליניב ואם לענבר בת ה-20 ואופק בן ה-17. בעלת תואר ראשון בביולוגיה ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מאוניברסיטת תל אביב. כאמור, לא בדיוק הטייפ-קאסט האופייני למדריכה ובעלת סטודיו ליוגה. עיסוקיה הרבים לאורך השנים כללו חברת ייעוץ לניהול, חברות הייטק בהן ניהלה מחלקה של מודיעין עסקי וכן שיווק דיגיטלי, קידום אתרים וניהולם. עד שאותה סדנה בים המלח שינתה את התמונה. "קיבלתי תמיכה מלאה מבעלי ומכל המשפחה וזה לא דבר פשוט, כי מדובר בשינוי משמעותי", מסכמת רוסו. "לא עשיתי קאט, אבל הבאלנס בין העיסוקים שלי הלך והשתנה. עם הזמן הורדתי את מינון ההייטק והשיווק הדיגיטלי והעליתי את רמת המעורבות ביוגה. זה תהליך שלוקח זמן. היוגה היא מסע אישי וכל מי שנכנס אליו מבין דברים אחרת. אתה מרגיש שאתה עושה משהו נכון לך ולסביבה שלך והתחברתי לזה בכל הרמות. הקבוצות הלכו וגדלו והפידבקים החיוביים שקיבלתי חיזקו את ההבנה שהכיוון שלי נכון. השאיפה שלי היא להמשיך לפתח את המרכז הקיים ככל האפשר ובהמשך להקים מרכזים נוספים".

ליצירת קשר: פיי 054-2427077

יוגה בנתניה