פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
 "חשוב שהעולם יהיה קצת יותר טוב ובטוח עבור הילדים שלנו" אות הוקרה לאלברט אהרון

שוטר הסיור אלברט אהרון זכה לאות הוקרה מהעירייה על התנדבותו במשטרה. בראיון צנוע הוא מספר על החוויות בשטח, הפרגון מהמשפחה והחברים, וגם על הקטעים המשעשעים והפחות קשוחים במשמרת. ויש לו גם מסר למי שמתלבט האם להתנדב: "זה חיידק ממכר ודוגמה אישית לסביבה"

השבוע נערך טקס מרגש בו הוענקו על ידי העירייה תעודות הצטיינות לשמונה מתנדבים ומתנדבות ממשטרת נתניה, על תרומתם המשמעותית במהלך השנה האחרונה. אחד מהם הוא שוטר הסיור, אלברט אהרון, שמתנדב ותורם מזמנו וממרצו במהלך סופי השבוע בשבע השנים האחרונות.

"קודם כל חשוב לי לציין שאני לא המתנדב היחיד שזכה לאות הוקרה. יש הרבה מתנדבים במשטרת נתניה, כולם מצוינים ותורמים ומשקיעים מזמנם", הוא פותח בצניעות אופיינית בראיון ל"נתניה נט". "ההרגשה לקבל את אות ההוקרה היא טובה מאוד ורק מחזקת את התחושה שהמסגרת מעריכה את מי שנותן ויודעת לזהות את אלו שנותנים טיפה יותר. שמח מאוד שמעריכים את התרומה וההשקעה".

אנשים בנתניה - "חשוב שהעולם יהיה קצת יותר טוב ובטוח עבור הילדים שלנו"

אות הוקרה לאלברט אהרון

התגובות המפרגנות שקיבל אלברט מכל עבר הרחיבו את חדרי ליבו, החל מאשתו ובנותיו, עבור בחברים מקריית השרון בה הוא מתגורר ועד החבר'ה במערכת המשטרתית. "זו הזדמנות מצוינת להודות למשפחה שלי שמאפשרת לי להתנדב במשטרה, כי כמובן שזה מגיע גם על חשבון הזמן איתם", הוא אומר. "אשתי והבנות גאות בי וגם הסביבה תומכת, כך שזה כיף גדול ושווה הכל".

צרות בפרופורציות

ההתנדבות של אלברט בסיור כוללת בעיקרה מענה תגובתי לקריאות של מוקד 100. במהלך השנים יצא לו לראות הכל מהכל – אם במתן שירות בדברים קטנים ושוליים יחסית, עבור בתאונות דרכים ועד שריפות ומקרי מוות. "זה מאוד מאתגר, אבל גם מכניס אותך לפרופורציות", הוא מספר. "אחרי שרואים את כל הדברים הקשים שעלולים לקרות סביבנו, הצרות שלנו מתגמדות".
מנגד, הוא מדגיש, לא הכל רציני וקשוח, ויש גם אירועים מצחיקים ומשעשעים. "תחשוב על קריאה בה ראו רכב עם חלון פתוח ומישהו מתעסק עם הדברים בפנים", הוא מתאר. "מגיעים במקצועיות ובשקט כי בטוחים שזה פורץ, אבל בסוף מתברר שזה חתול שנהנה מכך שמישהו שכח לסגור חלון".
בן 43, נשוי לפולה ואב לשתי בנות. עד מהרה מתברר כי האופי ההתנדבותי כלל לא מסתיים במשטרה. אהרון מוביל גם את היוזמה למשמר השכונה בקריית השרון, ואף מתנדב בארגון הידידים הכלל ארצי, הכולל סיוע בדרכים – בכלל זה החלפת פנצ'רים, חילוץ מפתחות שננעלו ברכב וגם הנעה של מי שנתקע. אגב, במהלך השבוע הוא בכלל עובד בהייטק.
"ההתנדבות תמיד נעשית מבחירה. כשאתה עושה משהו ללא שום תמורה כספית כנראה שאתה מאוד אוהב אותו", הוא מוסיף בחיוך. "כמובן שזה לא תמיד פשוט עם המשפחה, אבל כשהם ראו שזה עושה לי טוב ואני נהנה, מצאנו את הבאלאנס הנכון שיאפשר לי להרגיש מיצוי עצמי".

מה השאיפות במשטרה ובהמשך הדרך?
"הרצון שלי הוא להמשיך לתת ולתרום. אני לא מנסה לשנות את העולם, אבל בהחלט לשפר אותו קצת. חשוב שיהיה כאן קצת יותר בטוח וטוב עבור הילדים שלנו. יש לי שתי בנות שחשוב לי שיגדלו לעולם טוב יותר, עם קצת יותר התחשבות של אנשים אחד בשני".

מה המסר שלך לאנשים שמתלבטים האם להתנדב?
"משטרת נתניה כל הזמן פתוחה למתנדבים בסיור ובתנועה ואני בהחלט ממליץ על כך בחום. זה חיידק ממכר שעושה טוב, וברגע שאתה נותן מעצמך זו גם דוגמה אישית לסביבה, למשפחה ולילדים. אין טוב מדוגמה אישית כדי להעביר מסר של ערכים. מעבר לזה, התמורה היא הדדית. היכולת שלי לנהל מו"מ במסגרת העבודה יכולה לעזור לי בטיפול באירועים משטרתיים. בנוסף, ניסיון החיים שלי יכול לתרום לדור של השוטרים הצעירים".