"מבחינתי זו הפסקה קצרה. בעוד תשעה חודשים אחזור כראש העיר" ישיבת מועצה. פברואר 22

אבי סלמה, שהודיע לאחרונה כי יתמודד לראשות העיר, סיים את תפקידו כיו"ר ח.ל.ת ובמקומו מונה בוריס צירולניק. בישיבת המועצה הבהיר כי העניין זמני בלבד. וגם: מה קורה עם אבטחת גני הילדים, את מי בירכה ראש העירייה ומה קורה כשיש שני חברי מועצה באותו שם? כל מה שרציתם לדעת על ישיבת המועצה בנתניה 

ישיבת המועצה בנתניה שנערכה ברביעי השבוע הייתה סוערת קצת פחות מקודמותיה. מי שהתרגל לדיונים ממושכים עד השעה 23:00 בלילה, הופתע כשהפעם נמשכה הישיבה כשעתיים בלבד, אבל יחד עם זאת היו לא מעט נושאים על הפרק.

כזכור, הודיע לאחרונה חבר המועצה אבי סלמה כי יתמודד בבחירות הקרובות לראשות העירייה. כיוון שכך, סיים סלמה את תפקידו כיו"ר דירקטוריון ח.ל.ת ובמקומו מונה בוריס צירולניק. "בארבע השנים האחרונות גיליתי שח.ל.ת היא סיירת מטכ"ל שמובילה את הביצוע בעיר עם הרבה פרויקטים שצוות קטן מוביל בצורה נפלאה", אמר סלמה. "מבחינתי מדובר בהפסקה קצרה בעזרת השם, ובעוד תשעה חודשים, אחרי הבחירות, אני מתכוון לחזור אליכם כיו"ר החברה כראש העיר".

מינוי נוסף שזכה להתייחסות נרחבת היה זה של משה לוי כחבר ועדת הביקורת במקומה של ציפי קפל. אלא שכידוע, שני חברי מועצה עונים לשם משה לוי, שבגלל גילם כבר זכור לכינויים 'הצעיר והמבוגר'. כיוון שהצעיר הוא עורך דין במקצועו, טעו לא מעט חברים לחשוב שהוא יתפוס את מקומה של קפל בוועדה. אלא שהתברר שדווקא המבוגר יעשה זאת, אך הוא כלל לא ידע על כך.

הדבר העלה את חמתה של יו"ר ועדת הביקורת ויו"ר האופוזיציה, טלי מולנר, שלא חסכה במילים קשות על המהלך. "משה, לא ידעת שאתה חבר בוועדת ביקורת ותצטרך להגיע לישיבות? אתה תעמוד בזה?", תהתה מולנר. "זו שאלה שצריך לשאול, כי הוועדה הזו סובלת באופן קבוע מחברי ועדה שלא באים. זו צורה שהוא בכלל לא ידע מזה? לא מעדכנים אותו בכלל". יצוין כי לאחרונה עלתה ביקורת קשה על לוי 'המבוגר', המשמש כיו"ר ועדת הביטחון, אך לא מקפיד לקיים את הישיבות כסדרן כמתחייב.

ראש העירייה, מרים פיירברג- איכר, התערבה וענתה בחצי חיוך: "מאחר ומדובר באחד מחברי המועצה המצטיינים, שכל תפקיד שמטילים עליו הוא לוקח בחפץ לב, יצאנו מתוך הנחה וזו כבר אקסיומה שמה שמבקשים ממשה לוי הוא עושה בצורה הטובה ביותר".

מולנר לא נשארה חייבת וענתה: "לא נעים לי להזכיר שיש ועדה אחת שלא מתקיימת כבר כמה שנים, שעומד בראשה גם חבר מועצה שאמרו שהוא מצטיין".

גדר ואינטרקום

נושאים נוספים והצעות לסדר, אותם העלו בנפרד חברי האופוזיציה טלי מולנר ואהרון אורגד, נגעו לדרישה להשיב את האבטחה למתחמי אשכולות גני הילדים בעיר, זאת בעקבות ההחרפה במצב הביטחוני. אורגד אף ציין כי יש להסיט לשם כך עובדי עירייה ופקחים בתחומים שונים.

ראש מינהל הפיקוח, אלון אהרון, השיב בין השאר כי "מי שאחראי על אבטחת מוסדות החינוך היא משטרת ישראל ואנחנו נצמדים להנחיות שלהם. בכל בתי הספר בנתניה יש מאבטח בכניסה. מבחינת נהלי אבטחה של גני ילדים, אנחנו מדברים על גדר תקנית, אינטרקום ולחצן מצוקה מול מוקד 106. יש לנו שבעה קב"טים על פי אזורים שמסיירים סביב הגנים. אם נרצה לשים שומרים בכל הגנים זה קרוב למאה שומרים".

קשה לומר שהתשובה של אהרון סיפקה את מולנר ואורגד, אך חברי המועצה שהצביעו יחד על שתי ההצעות שהעלו, דחו אותן וקבעו כי לא יעלו על סדר היום.

טגה, כדורגל וכוננות

לא ברור אם הסיבה היא התנופה בה נמצאת קבוצת הכדורגל של מכבי נתניה, אבל הצעה נוספת של חבר המועצה ארז אבא, שהצהיר כי הוא אוהד שרוף של המועדון, גרסה כי יש להעניק לקבוצה מענק חד פעמי של מיליון שקלים בעקבות הזכייה בגביע הטוטו, וכן להעלות את התמיכה השנתית לסכום של 5 מיליון שקלים במקום 3.750 שקלים, זאת במטרה שנתניה תוכל להתמודד בכבוד עם מועדוני הפאר העשירים בישראל, דוגמת מכבי חיפה ומכבי תל אביב. גם ההצעה הזו נדחתה.

כמו כן, בירכה ראש העירייה את שחקן העבר וחבר המועצה בהווה, עורך הדין הטרי אימיה טגה, שעבר את המבחנים בהצלחה והוסמך רשמית השבוע בלשכת עורכי הדין. תעודות הוקרה הוענקו לכיתת הכוננות של המתנדבים בעיר, שהגיעה בהרכב מלא והחברים הצטלמו עם פיירברג-איכר למזכרת, וכן לפקח עמיחי כהן על תפיסת שני חשודים שתכננו לבצע פיגוע בנתניה תוך גילוי תושייה ואזרחות טובה.