נתניה למען הנזקקים בעיר צילום: ארכיון

חיבוק לחורף: מבצע איסוף המעילים הגדול במדינה יוצא לדרך, זו השנה השלישית

רגע לפני שהחורף מגיע, עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, ארגון פתחון לב ושינוע חברתי מפעילים זו השנה השלישית את פרוייקט 'חיבוק לחורף'. מדובר במבצע לתרומת מעילים עבור עשרות אלפי משפחות נזקקות ואוכלוסיות במצוקה. השנה התווספו למעגל העוני אלפי משפחות, שיתקשו לעבור את החורף הקר. מבצע "חיבוק לחורף" קורא לאזרחים ולארגונים לתרום מעילים שאינם בשימוש, אשר יועברו אל מבקשי הסיוע הזקוקים לכך ולא יכולים להרשות לעצמם מבחינה כלכלית.

מבצע איסוף המעילים התחיל ב-7.11 ויימשך עד ה-8.12. העמותות קוראות לאזרחים לתרום מעילים שאינם בשימוש.

עידו לוטן, מנכ"ל עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון: "אנו מזמינים את הציבור להירתם שוב למאמץ של מבצע תרומת המעילים הגדול במדינה בו אנו מצפים לאלפי מעילים שייתרמו. יחד עם פתחון לב ושינוע חברתי נוביל את המבצע ונסייע לאלפי משפחות להתחמם בחורף הקרוב".

תומר שמש, מנכ"ל שינוע חברתי: "עם ירידת הטמפרטורה עולה הצורך הבסיסי לשמר את חום הגוף ומעיל הוא האלמנט בסיסי והחשוב ביותר. זו השנה השלישית בה פרויקט חיבוק לחורף יוצא לפועל וכמו בכל שנה אני מתמלא פליאה והערכה ליכולת האנושית להשלים את החסר מהשפע הקיים.
השנה יותר מתמיד, עם התגברות משמעותית של גלי העליה מרוסיה ואוקראינה ועליית מחירי האנרגיה, מקבלים המעילים, פריט יקר לכל הדעות, חשיבות עצומה. בשנה שעברה המעלים סייעו ליותר מ-20,000 איש ממגוון מגזרים לצלוח את החורף הקר והשנה אנו מתכוונים להתעלות על נתון זה."

אלי כהן, מנכ"ל ארגון "פתחון לב": "בו בזמן שאנו נמצאים בעיצומו של "חודש הקניות", לרבים, רבים מדי מאזרחי ישראל לא תהיה אפשרות אפילו לרכוש בגד מחמם לחורף המתקרב ואנו כחברה מחויבים לדאוג לאותם האנשים שלא יחסר להם דבר. אני מודה לחבריי מ-"רוח טובה" ו"שינוע חברתי" על המשך שיתוף הפעולה החשוב הזה, וקורא לכל עם ישראל לקחת כחלק במיזם ולתרום כל אחד לפי יכולתו בכדי שאף אחד לא יישאר מאחור."

רשימת הנקודות מופיעות באתר חיבור לחורף יש לוודא לפני שמגיעים שהאיסוף עדיין מתבצע