אמרתם חדשנות, אמרתם נתניה תמונה: עיריית נתניה

צוות החדשנות העירוני בנתניה נפגש עם שר החינוך, יואב קיש, בכדי לשמוע על מדיניותו ביחס לגיל הרך ולהציג בפניו את המחקר של הצוות ביחס לגיל הרך והעשייה של אגף הגיל הרך ברשות 

במסגרת העבודה על האתגר העירוני השנתי שנבחר ע"י הנהלת העיר במסגרת תכנית "הזירה" - הגיל הרך בדגש על פעוטות בגילאי לידה עד 3, נפגש לאחרונה צוות החדשנות העירוני עם שר החינוך, מר יואב קיש, בכדי לשמוע על מדיניותו ביחס לגיל הרך ולהציג בפניו את המחקר של הצוות ביחס לגיל הרך והעשייה של אגף הגיל הרך ברשות. 

בהמשך לעדכון על פעילות הצוות מינואר האחרון, ביצע צוות החדשנות במהלך החודשים האחרונים מחקר מקדים בנושא הגיל הרך, תהליך שבמסגרתו הצוות אסף נתונים מהרשות וממאגרים חיצונים, קרא מאמרים ומחקרים והפיץ שאלון להורים לפעוטות בגילאי לידה עד 3. השאלון נבנה בשיתוף פעולה עם מנהל אגף הגיל הרך במנהל החינוך, שגיא אבודרהם וסגניתו האמונה על גיל זה, סמדר שמש, זאת לצורך למידה על הצרכים והאתגרים של ההורים הצעירים בעיר.
בנוסף, חברי הצוות נפגשו עם בעלי תפקידים רלוונטיים בעירייה וברשויות אחרות, מומחים, אנשי חינוך ואף נפגש כאמור עם שר החינוך.
לאחר שלב המחקר המקדים יוחלט על מיקוד האתגר והצוות עתיד לצאת לתהליך של מחקר שטח שבמסגרתו פוגשים את התושבים ולומדים על האופן שבו הם חווים את האתגר ביום-יום.

צוות החדשנות המונה 6 עובדי הרשות ומנהל צוות, הינו חלק מתכנית "הזירה" - תכנית בשותפות של משרד הפנים, קרן בלומברג ומרכז פרס לשלום ולחדשנות. התכנית נולדה מתוך תפיסת עולם שמי שבאמת מצליח לעשות את העבודה החשובה עם אזרחים ונמצא הכי קרוב אליהם אלו הרשויות המקומיות. היא פועלת כיום בכ-16 רשויות ומטרתה להטמיע תהליכי עבודה וכלים חדשניים לשיפור חיי התושבים תוך שילוב בין שתי מתודולוגיות: חשיבה עיצובית וקבלת החלטות מבוססות נתונים.

מנהל צוות החדשנות בתכנית, עו"ד עמיר אמסלם משתף: "מדובר בתהליך משמעותי שתכנית הזירה מלווה בו באופן צמוד את הרשות, כאשר אחת המטרות היא הקמה והכשרה של צוות החדשנות מתוך עובדי הרשות עצמה. כך, נבנית תרבות עבודה חדשנית, ההופכת לאורגנית בתוך הרשות ומאפשרת לה לטפל באתגרים הבוערים ביותר בדרך המותאמת ביותר שנים רבות קדימה".
חברים בצוות החדשנות אשר מתכנסים אחת לשבוע בנוסף לעבודתם השוטפת: אופיר דנינו- מנהל המטה העירוני לבטיחות בדרכים, אושרית אואקיל- מנהלת מדור וגבייה ועניינים מקומיים באגף הכנסות, דונה אנושי זקזק- מנהלת מחלקת כוח אדם ומינהל במינהל אכיפה פיקוח וביטחון, דורון גלאם- מנהל היחידה לביטחון קהילתי, סתיו שולמן- מנהלת מחלקת שירות וחדשנות לתושב וענת שטיינבק- עובדת סוציאלית במינהל רווחה.