אילוסטרציה | צילום: סיון נצח  הסתדרות המורים מאיימת בשביתה בגני הילדים בנתניה אילוסטרציה | צילום: סיון נצח 

הסתדרות המורים מאיימת בסכסוך עבודה בגני הילדים בנתניה זאת לאור כוונת העייריה להחליף את הסייעות, שיוצאות להשתלמות באילת, בסייעות שלא עברו השתלמות והכשרה 

אילוסטרציה | צילום: סיון נצח 

יו"ר סניף נתניה והשרון בהסתדרות המורים, עליזה מדינה, שלחה היום מכתב למנכ"ל עיריית נתניה, יורם כהן, ובו היא מאיימת בסכסוך עבודה בגני הילדים העירוניים בעיר.

לטענת הסתדרות המורים פרסמה העירייה חוזר לעובדים על הכוונה לערוך יום גיבוש והשתלמות באילת במתכונת של 4 ימים רצופים. בהסתדרות המורים טוענים כי העירייה הפרה סיכום לפיו השתלמויות הסייעות יקוצרו ליומיים או שיתקיימו בחופשים. זאת כדי שלא לפגוע בסיוע הנדרש לעבודה תקינה של הגנים.

כמו כן נכתב במכתב כי ישנה הודעה בפייסבוק לאיתור מחליפות לסייעות ולא נדרשת מהן שום הכשרה. בהסתדרות המורים רואים בחומרה את ההתנהלות הזו וטוענים שהגננות עלולות להיות חשופות לאחריות פלילית ונזיקית בגלל הקושי שיווצר עם הבאתן של סייעות ללא הכשרה.

יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענת דדון, אומרת כי "המחסור בסייעות ובגננות הופך להיות בעיה ארצית. רשויות רבות מניידות סייעות מגן לגן במקום לגייס סייעות נוספות. גם עיריית נתניה מצאה לה את הפתרון הקל ובהעדר סייעות מביאים כל מי שרק מסכימה לעבוד, ללא הכשרה ובלי נסיון. אנחנו לא נפקיר את הגננות ולא ניתן להעמיס עליהן עוד ועוד עבודות שאינן קשורות בכלל בחינוך. אני מקווה שעיריית נתניה תמצא פתרון כדי שלא נצטרך להכריז סכסוך עבודה"

מעיריית נתניה טרם התקבלה תגובה. תגובה תובא כשתתקבל.