השטח בטום לנטוס בו אמורים היו להיבנות הבניינים  "הוועד ימשיך להילחם על שמירת איכות החיים בשכונה" השטח בטום לנטוס בו אמורים היו להיבנות הבניינים 

בקריית השרון כועסים בעקבות עתירה מנהלית שהוגשה על ידי "כלבו חצי חינם" נגד וועד הפעולה של קרית השרון בעקבות דחיית תוכנית לתוספת של מאות דירות בשדרות לנטוס. יו"ר ועד הפעולה, גיא שחר: "אין להשוות בין חברה קבלנית או יזם שיכול להשקיע מאות אלפי שקלים בניהול הליכים משפטיים, מול אזרחים מן השורה שמתמודדים עם קשיי היומיום" 

השטח בטום לנטוס בו אמורים היו להיבנות הבניינים 

לא שקט בשכונת קריית השרון בנתניה. ביום שלישי הקרוב ייערך דיון בבית משפט לעניינים מנהליים בעקבות עתירה מנהלית שהגישה חברת "כלבו חצי חינם" כנגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה נתניה, מהנדס הוועדה אדריכל ארז טל, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז, עיריית נתניה, רשות מקרקעי ישראל וגיא שחר, בשם ועד הפעולה של קריית השרון.

העתירה הוגשה לאחר שהוועדה המחוזית דחתה התנגדות של חצי חינם בעניין תוספת 800 דירות ברצועת לנטוס בקריית השרון. הדחיה האמורה משפיעה באופן ישיר על קרקע בת 40 דונם בבעלות חברת חצי חינם.

יש לציין כי מדובר בעתירה המנהלית השנייה שמגישים יזמים נגד ועדות התכנון וחברי ועד קריית השרון. העתירה המנהלית הקודמת הוגשה על ידי חברת טופ במרחבי השרון ייזום בע"מ ונמשכה עוד בדיון המקדמי בבית המשפט. זאת לאחר גיוס בסך 40 אלף שקלים מתושבים והציבור הרחב לניהול ההליכים המשפטיים. בנוסף, "פרויקט הדקל" שביקש להפוך 17 בתים צמודי קרקע ל-124 דירות במגדלים בני 24 קומות, נדחה על הסף גם בדיון בוועדה המחוזית.

"במקרה הנוכחי בחרה חברת "חצי חינם" להגיש עתירה מנהלית נגד גופי התכנון ולתבוע גם את חברי הוועד. צירוף חברי הוועד תמוה מאחר ולא הגשנו התנגדות פורמלית לתוספת הדירות ברצועת לנטוס. עיריית נתניה ביטלה את הפקדתן עוד לפני הפקדת התוכנית להתנגדויות", אומר גיא שחר, יו"ר ועד הפעולה בשכונה. "יזמים בוחרים לכאורה לצרף את חברי הוועד להליכים משפטיים יקרים כדי לרפות את ידינו מלפעול באפיקים ציבורים חוקיים. אנו מצפים מעיריית נתניה שלא לתת הקלות או הטבות כלשהן ליזמים שבוחרים לפעול נגד תושבים ופעילים חברתיים בהליכים משפטיים ו/או שמפעילים לחצים בלתי סבירים כדי לקדם את האינטרסים הכלכליים שלהם".

עוד הוסיף שחר כי "אין להשוות בין חברה קבלנית או יזם שיכול להשקיע מאות אלפי שקלים בניהול הליכים משפטיים, מול אזרחים מן השורה שמתמודדים עם קשיי היומיום ושכרם על פעילות ציבורית היא הוצאה כספית בלתי מבוטלת, לצד עשרות שעות של התמודדות משפטית בזירה הזרה להם. אנו מודים לתושבי קריית השרון ומזרח נתניה על תמיכתם בוועד והגב האיתן, כי זה מה שנותן את הכוח לנו, כוועד, להמשיך ולהילחם על שמירת החיים האיכותיים והטובים שיש לנו בשכונה".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה

מי שהגישה את העתירה זו רשת "חצי חינם", כך שהיא זו שקבעה את מי היא מצרפת כמשיבים. עיריית נתניה הגישה את תגובתה לעתירה, ובה ביקשה לדחות את העתירה על הסף ו/או לגופה.
יצויין כי במסגרת החלטה על צו ביניים שהגישה העותרת, ציין בית המשפט כי סיכויי העתירה נמוכים.

מרשת "חצי חינם" לא התקבלה תגובה.