מסעדת Scotsman בכיכר העצמאות | תמונה: פייסבוק חבר מועצה האשים בעל עסק ב"גזל" מדרכה מהציבור מסעדת Scotsman בכיכר העצמאות | תמונה: פייסבוק

רני אלוש מסיעת אחריי בראשות יוני שטבון מחה ברשתות החברתיות כנגד חלקה הסגור של מסעדת Scotsman בכיכר העצמאות בעיר וטען כי ראשיה פעלו ללא היתר. הבעלים, גיא גולן, והמשנה לראש העירייה, טלי מולנר, לא נשארו חייבים

מסעדת Scotsman בכיכר העצמאות | תמונה: פייסבוק

עדיין לא ידוע מתי יתקיימו שוב ישיבות מועצה בנתניה, אבל זה לא מפריע לחבריה לנהל התכתשות חזיתית ברשתות החברתיות. ימים ספורים בלבד לפני שהמסעדות ובתי הקפה צפויים לפתוח את שעריהם שנסגרו בעקבות משבר הקורונה, חבר האופוזיציה, רני אלוש, עורר סערה כשפרסם תמונה של מסעדת Scotsman בכיכר העצמאות בנתניה, וטען כי פעלה ללא היתר כשסגרה חלק מהמקום הנמצא על מה שמכנה אלוש 'מדרכה ציבורית'.

"המדרכה שייכת לציבור! אין להשכיר אותה לאיש", כתב אלוש בפייסבוק בליווי תמונה וחץ אדום המכוון לחלק הסגור של המסעדה. מי שזעם על ההאשמות החמורות הוא בעל המקום, גיא גולן, שמיהר לענות כי "זו הסגירה שלי בלבד ואנחנו משלמים על זה אגרות, חוצפן!". אלוש הוסיף כי כוונתו הייתה להיתר לסגור ולא ידוע לו כי קיים היתר שכזה בחודשי הקיץ, בעוד גולן הבהיר כי הכל נעשה באישור, בטח בתקופת הקורונה שלוותה בהפסדים כבדים עבור בעלי העסקים.

בשיאו של הוויכוח כתב גולן לאלוש בין השאר כי "אתה לא מבין שזה מצב חירום וחריג. העסקים הפסידו את החיים שלהם במשבר הקורונה ואתה מדבר איתי על סגירת חורף.. איפה שיקול הדעת שלך?". אלוש השיב כי לא רק העסקים במצב חירום, והעלה טענה/שאלה – "מה עם הולכי הרגל שהמדרכה שייכת להם ואין להם כסף למסעדה? למה למנוע מהם מעבר חופשי?... אם גזלו מהציבור את המדרכה, אז זה לא בסדר".

מי שהתקשתה לעבור לסדר היום היא המשנה לראש העירייה, טלי מולנר, שפרסמה פוסט זועם בנושא. "מילא שבתקופת הקורונה חוץ מלתקוף את העירייה לא עשית כלום, אבל לתקוף בעלי עסקים מנתניה כשהם בשיא המשבר???", ירתה לכיוונו של אלוש. "לתקוף בעל מסעדה מכיכר העצמאות? הרי כל השנה קשה לו ועכשיו בגלל הקורונה נמצא בהפסדים, אז במקום לעזור אתה מתנגח בו על סגירת החורף שלו? אין לך גבולות, מר אלוש?". בסיום דבריה התנצלה מולנר בפני גולן על שנאלץ להתגונן ולהיות תחת מתקפה של חבר אופוזיציה והבטיחה כי בדומה לסגן ראש העיר, אפרים בולמש, תתמוך בכל דבר שיעזור לבעלי העסקים. "כן, גם בהארכת אישור הסגירה", הבהירה.

יוני שטבון גיבה את אלוש והוסיף "כמי שמכיר את עבודתו של חבר המועצה רני אלוש, הוא אחד האנשים הכי מסורים - לתושבים, לצדק ולעסקים ובעיקר לאוכלוסיות החלשות שאין להם פה מול העירייה בסוגיות תכנון ובניה ועוולות".