news 480x140

שינויים והארכת קווים בתחבורה הציבורית בנתניה, תוך שימוש במסופי תחבורה חדשים בעיר, הם עיקרי תכנית שאמורה לצאת לפועל ברבעון הקרוב

אלי דלל

סגן ומ"מ ראש העיר אלי דלל בפגישת עבודה 

שינויים והארכת קווי תחבורה ציבורית בנתניה ושימוש במסופי התחבורה החדשים בנתניה יביאו לייעול התחבורה הציבורית בעיר. 

כך סוכם בפגישה מקצועית שקיים סגן ומ"מ ראש העיר, אלי דלל, הממונה על התחבורה עם הצוות המקצועי במשרד התחבורה וכן עם אגד תעבורה, במסגרת מדיניות ראש העיר, מרים פיירברג- איכר לקידום התחבורה הציבורית בנתניה.

ע"פ התכנית, קו 15 שיוצא מהחוף הירוק ונוסע דרך אזור התעסוקה ספיר, קריית השרון ואזור התעסוקה קריית אליעזר, במקום להגיע לתחנה המרכזית יפנה ברחוב רזיאל וימשיך בציר הצפון מזרחי: רחובות ריינס, עמק חפר, סוקולוב, הויסמנס, הרב מימון, המלכים עד למסוף עין התכלת. כמו כן הקו יעבור דרך רחוב פנקס באופן רציף בלי להיכנס לרחוב האורזים.

קו 7 היוצא גם הוא מהחוף הירוק ונוסע דרך שדרות בן צבי, גלי ים, שדרות בן עמי ושדרות איתמר בן אבי, יוארך צפונה דרך רחוב ויצמן, הויסמנס, הרב מימון, דברי חיים, הגדוד העברי, הגפן ובית גיל הזהב עד למסוף עין התכלת, תוך ביטול קו 6 החולק מסלול זה.

קו 25 יוארך עד למסוף עין התכלת ויוקמו תחנות ברח' השקד מול בית גיל הזהב וברח' הרצל ליד התחנה המרכזית, מה שיאפשר את ביטול הכניסה לתחנה המרכזית אשר גוזלת זמן רב.

קו 11 הסיבובי יוחלף בקו 16 אשר יוארך לתחנה מרכזית כקו דו-כיווני.

קו 27 ישנה מסלול למעבר ברח' לנטוס במקום דגניה, מה שיאפשר לתושבי נאות גנים וקריית רבין להגיע למרכז אלון וקניון נעימי ולתושבי רח' לנטוס להגיע בקלות לא.ת. ספיר.
עוד שינויים: הקו יסתיים במסוף החדש ליד תחנת הרכבת ספיר; הקו יעבור דרך רח' פנקס באופן רציף מבלי להיכנס לרח' האורזים והקו יסע דרך רח' שכטרמן בשני הכיוונים במקום כביש 57.

במקביל נמשכים המאמצים מול משרד התחבורה לשיפור התחבורה הציבורית הבין-עירונית הכוללים הארכת קו 611 החדש כך שיתחיל מצפון העיר, והקמת קוים נוספים.

אינג'. אלי דלל: "בהנחיית ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, הצלחנו לקדם ולייעל קווי אוטובוס ברחבי העיר לרווחת התושבים, עוד לפני כניסת הרה-ארגון בתחבורה הציבורית, המתוכנן לשנת 2021. אני מבקש להודות למשרד התחבורה ולאגד תעבורה על המאמץ המשותף ועל ההירתמות לנושא".