הדמייה, מתחם חבצלת | הקוביה  רובע מגורים חדש יוקם בנתניה הדמייה, מתחם חבצלת | הקוביה

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור החליטה לקדם תכנית להקמת רובע מגורים חדש בנתניה

הדמייה, מתחם חבצלת | הקוביה 

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור, החליטה ביום רביעי האחרון, להפקיד תכנית להקמת רובע מגורים חדש - "מתחם חבצלת" בנתניה. 

התכנית כוללת 3,300 יחידות דיור, 65,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ו-16,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, היא משתרעת על שטח של כ-570 דונם לפיתוח העיר נתניה וממוקמת מזרחית לדרך מספר 2 ומצפון לעיר. התכנית מהווה את המשך הבינוי של העיר והשטחים שנמצאים בסמוך למושב אביחיל.

התכנית קודמה ע"י רשות מקרקעי ישראל, בשיתוף עם עיריית נתניה ונערכה ע"י משרד מילוסלבסקי אדריכלים, 
במסגרת התכנית יוקמו 2,800 יחידות דיור במבנים של כ-9 קומות וכן במבנים של 15-22 קומות וכן-500 יחידות דיור מוגן יחידות דיור. מתוך כלל יחידות הדיור 560 יוקצו עבור דירות קטנות. במתחם ניתן דגש על יצירת מרחב עירוני פעיל המתבסס על עירוב שימושים בתמהיל מגורים מגוון ורשת רחובות צפופה. בנוסף כוללת התכנית, כ-65,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה וכ-16,000 מ"ר עבור שטחי מסחר שיוקמו לאורך הצירים הראשיים במתחם.

מאחר והתכנית הינה על שטחים בתחום המועצה האזורית עמק חפר, התכנית כוללת מענה לצרכי הישובים הסובבים את השכונה. כך שלצד פיתוח העיר נתניה היא כוללת 415 יחידות דיור לישובים צוקי ים חבצלת השרון ושושנת העמקים. עוד נקבע במסגרת תכנית זו, כי השטחים הפתוחים הסמוכים למושב אביחיל יהפכו לגן לאומי ותוקם "רצועה ירוקה" של שטחים פתוחים שתחבר בין הגן הלאומי החדש אביחיל ממזרח ולבין חוף הים ממערב, תוך ביטול התכנית המאושרת לצמודי קרקע הסמוכה לקו החוף אשר טרם פותחה.
בהיבט התחבורתי, כוללת התכנית את שדרוג המחלף על דרך מספר 2, יחד עם הקמת נתיב תחבורה ציבורית לאורך כביש 2.

יו"ר הותמ"ל וסגן הממונה על התקציבים באוצר, אריאל יוצר ציין "הועדה אישרה להפקדה תכנית משותפת לעיר נתניה והמועצה האזורית עמק חפר, תכנית אשר תספק פתרון מיטבי לצורכי הפיתוח של נתניה, יחד עם השמירה על השטחים הפתוחים במרחב. לאחר תיאום מאומץ עם הרשויות המקומיות הצליחה הוועדה להביא לאיזון של הצרכים השונים. בזכות הישג זה יקום מתחם מגורים איכותי וחשוב לעיר נתניה אשר מגדיל את היצע יחידות הדיור במרכז הארץ, יחד עם שמירת מרחב השטחים הפתוחים".

מנהל אגף תכנון ופרויקטים ברמ"י, רפי אלמליח "מדובר בתכנית שהיא פרי תכנון ותיאום מורכב שארך זמן רב. מדובר בחטיבת קרקע נרחבת החוברת למרקם העירוני ותאפשר היקף משמעותי של יחידות דיור לצד מבני ציבור ושטחי פנאי. התכנית מוסיפה חיבור תנועתי אשר ישרת את המתחם והעיר כולה תוך התחשבות בערכי הסביבה כנדרש ויותר מכך".