מי הרג את רפאל אדנה ז"ל? הפגנה בנתניה

הפגנת מחאה של בני הקהילה האתיופית ותומכים נוספים, הדורשים לקבל משפט צודק לרפאל אדנה ז"ל בן ה-4 שנדרס והופקר בזירה "אנחנו יודעים שהמשטרה מנסה לטייח ולכסתח את הסיפור" אמר קרוב משפחה "מסע הצדק לרפאל רק התחיל ואנחנו לא מתכוונים לוותר" הוסיף אמייה טגה

עשרות משתתפים הגיעו הערב (חמישי) להפגין מול ביתה של היידי פסלר שלטענת המפגינים נהגה ברכב שפגע והרג את רפאל אדנה ז"ל. המפגינים הגיעו עם מגפונים וחולצות של רפאל ז"ל וזעקו לצדק ולעזרה.
ההפגנה נערכה בעקבות אי סדרים ושינויי גרסאות תמוהים מצד המשטרה, שמות מתחלפים וצילומים חסרים. לטענת המפגינים אי הצדק חוזר שוב ושוב בקרב הקהילה האתיופית והם דורשים לראות צילומי רחוב, הסברים לשינויי גרסאות בחקירת המשטרה ומשפט צודק.

כזכור, לפני שלושה חודשים נהרג רפאל אדנה ז"ל בן ה-4 בתאונה ברחוב בן גוריון בנתניה. ממשטרת ישראל נמסר בסמוך לתאונה שמדובר באם בשנות ה-50 ואמה בת ה-70 שנהגו ברכב וניסו לשבש ראיות. על טופס התאונה הרשמי שנמסר למשפחה נכתב שהנהגת היא היידי פסלר בת 56 (רופאת שיניים מנתניה), בתה של קרול בת ה- 80 שהיתה לצידה בזמן התאונה.  
בהמשך שינו במשטרה גרסה וטענו שמי שנהגה ברכב היא האם קרול ולא הבת, כפי שנמסר תחילה ולידה ישבה הבת. 
לאחר חקירה נוספת, המשטרה שינתה שוב גרסה ואמרה שהבת כלל לא היתה ברכב, רק האם קרול היא שנהגה והאם בכלל לא הבינה שהיא פגעה במישהו ולכן המשיכה לנסוע.

"אנחנו יודעים שהמשטרה מנסה לטייח ולכסתח את הסיפור, אנחנו מקווים שהצדק יצא לאור. יש ראיות לכך שהדוקטור היידי היא זו שדרסה ואחר כך שינו את הגרסה לאמא שדרסה" אמר קרוב משפחה של רפאל ז"ל שהגיע להפגין והוסיף "אנחנו חווים את הכאב בכל דקה והיא (היידי פסלר) ממשיכה בחיים שלה. שחררו אותה תוך מספר שעות כאילו לא קרה כלום. לא יכול להיות שאנחנו בני העדה לא מקבלים צדק
"זה מאבק של כולנו תתמכו בנו זה יכול לקרות לכל ילד. מבקשים רק צדק, בבקשה מכם" זעק אחד המפגינים.

חבר המועצה אמייה טגה" מסיעת "מחוץ לקופסא שהגיע לתמוך במשפחה מסר לנתניה נט "ממשיכים לדרוש צדק לרפאל ז״ל. מצער שצריך להילחם (שוב) על נושא שאמור להיות ברור - חקירה מקצועית, רצינית ומעמיקה על מנת להעמיד לדין את הדורסת. המסע צדק לרפאל רק מתחיל ואנחנו לא מתכוונים לוותר. רפאל הוא האח הקטן, האחיין, הבן דוד של כל אחד ואחת מאיתנו".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה

המשטרה ניהלה חקירה מקצועית, יסודית ומואצת עם קבלת הדיווח בדבר תאונת דרכים קשה בנתניה ולראיה – בוחני התנועה הצליחו תוך 15 שעות לאתר את זהות הרכב המעורב, מיקומו ועיכוב לחקירה של בעלת הרכב ואמה – החשודה לבסוף במעורבות בת"ד.

בעלת הרכב אינה חשודה במעורבות בת"ד, אלא אמה בלבד.
הרישום של הבת כ"נהגת" בטופס התאונה הראשוני, נגזר אוטומטית מפרטי בעלות רכב, עד לשלב בו מוצתה החקירה והתשתית עד תום כנגד האם .
הבת לא השתתפה בהליך השחזור, אלא הנהגת בלבד.
כלל אמצעי התיעוד הרלוונטיות סביב הזירה הורדו ונצפו והממצאים הועברו לעיון הפרקליטות בהתאם.
המשטרה מעולם לא בקשה צו אסור פרסום על זהות הנחקרות.
ממצאי החקירה הועברו בסיומה – לעיון והחלטת הפרקליטות עם כלל ההשלמות הנדרשות, כמקובל.
כל פרסום שגוי בדבר "סגירת התיק" לכאורה – שגוי ומטעה.

כאמור, הליך העמדה לדין של הנהגת בגין "הפקרה אחרי פגיעה" מתבצע בימים אלה ע"י הפרקליטות, בהליך מובנה בכפוף לשימוע עפ״י חוק, לפיכך -
כל פרסום אחר המנוגד לעובדות, מקומו להידחות על הסף.