ד"ר שריפי בכנסת: "הרפורמה חיונית" עו"ד ד"ר ניסן שריפי

צפו: עורך דין ד"ר ניסן שריפי הופיע בוועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת, והרצה על חיוניות רפורמת המשפט. הרצאה שלוותה בצעקות מצד חברי כנסת רבים מהאופוזיציה

עורך דין ד"ר ניסן שריפי, תושב נתניה, הופיע ביום שלישי השבוע בוועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת, והרצה על חיוניות רפורמת המשפט, תוך שהוא מפתיע את הנוכחים בפסיקת בית המשפט העליון, המראה כי פיסקת ההתגברות צריכה לעבור ברוב של 61 חברי כנסת, ולא ברוב גבוה יותר. מדי פעם התפרצו בצעקות לדבריו חברי כנסת רבים מהאופוזיציה, בראשם הרביי הרפורמי ח"כ גלעד קריב, אך ד"ר שריפי לא נישאר חייב, וענה להם באותו אופן, תוך הרמת קול תכופה.
ד"ר שריפי ציין כי פיסקת ההתגברות חיונית ועליה להיכנס לתוקף מיידי. כמו כן, ציין כי יש למנוע מבית המשפט העליון לפסול החלטות ממשלה או חקיקת כנסת בעילת הסבירות ( דהיינו, שההחלטה או החוק אינם סבירים), וניתן לאפשר לו להשתמש בעילת הסבירות אך ורק כנגד החלטות של פקידים.

מתוך ערוץ הכנסת 

ד"ר שריפי הביא דוגמאות רבות של פסיקה בעייתית של בג"צ, בין השאר בהתערבותו בעניני צבא וביטחון, כמו הטלת מיגבלות על סיכול ממוקד, ביטול "נוהל שכן"( דהיינו שימוש בשכן של מחבל שינקוש בדלת ביתו של המחבל ויקרא לו להסגיר עצמו ) וחיוב שר הביטחון לאפשר למשפחות מחבלים להשתתף בתחומי מדינת ישראל ביום זיכרון משותף עם משפחות שכולות של חיילי צה"ל. ד"ר שריפי, שהוא קצין בדרגת רס"ן במיל., ועדיין משרת בימי מילואים רבים, ציין כי יום הזיכרון עבורו קדוש כמו יום הכיפורים, ולא יתכן כי בית המשפט העליון יגרום לפגיעה בו.

לשאלת נתניה נט מה דעתו על המחאה הנירחבת כנגד הרפורמה, לרבות בשכונת מגוריו, השיב ד"ר שריפי, כי המוחים מחולקים אצלו לשניים:
כאלה שיודעים את האמת כי הם נזקקים לשירותיו של בית המשפט, והם מוטים ומכזבים אודות הרפורמה ממניעים זרים, ויש רוב של מוחים שהם תמימים ונגררים אחר ההסתה התקשורתית מבלי לדעת את האמת.
יושב הראש של הוועדה ח"כ שמחה רוטמן וממלא מקומו ח"כ יצחק פינדרוס הודו לד"ר שריפי על תמיכתו ברפורמה ועל כך שהאיר עיניהם בענין זה.