נתניה: דיירים פונו בשל סדקים בבניין צילום: ציפי קפל

דיירי בניין ברחוב ויצמן בנתניה פונו מדירותיהם בשל חשש מקריסת הבניין 

דיירים בבניין מגורים ברחוב ויצמן 108 פונו הלילה מדירותיהם לאחר שדיירים גילו סדקים בבניין, זאת ככל הנראה בשל בנייה נרחבת בסמוך לבניין. 
הדיירים הבחינו בסדקים שנוצרו אתמול אחר הצהריים בבניין ותוך כמה שעות הסדקים הקטנים נפערו והפכו לגדולים יותר. 
הדיירים התקשרו למוקד העירוני ויש לציין שתוך שעות ספורות מרגע פניות הדיירים, עיריית נתניה שלחה נציגים ממינהל ההנדסה על מנת לבחון את הדברים. בסיום הבדיקה ועל פי קביעת המהדס, הוחלט על פינוי מיידי של דיירי הבניין מהמקום עד לבחינה נוספת של הבניין. למקום הגיעו מייד אנשי הפיקוח והשיטור העירוני, נציגי מנהלת השכונות ואנשי מנהלת הרווחה שסייעו בפינוי הבניין.

"הבניין עבר שיפוץ מבפנים וכן חיזוק של העמודים, אולם בבניין ליד קודחים חניון תת קרקעי והקדיחות פגעו ביסודות הבניין" סיפרה אנה ברקוביץ', אחת הדיירות בבניין והוסיפה "חלק מהדיירים התפנו לקרובי משפחה ואחרים פונו על ידי העירייה למלון פארק. יש דיירים שיצאו בלי כלום מהבית. כל הדיירים בלחץ. הילדים שראו שאנחנו לחוצים התחילו לבכות. כל הלילה לא ישנו. דיברנו כולם בקבוצה. אנחנו לא יודעם מה יהיה.. יש אנשים מבוגרים בבניין ואני מקווה שיהיה בסדר ושיעצרו את הבנייה ויטפלו בבעיה שנוצרה בדחיפות".

שרה פז וועד הבניין הוסיפה "אנחנו בלחץ אימים, במתח נוראי.. בעבר ראיתי דברים כאלו קורים בטליויזיה ועכשיו אני מבינה באיזה לחץ מדובר. ההרגשה היא נוראית. הרגשה שאני מאבדת את הבית שלי. אנחנו לא יודעים מה יקרה".

חדשות מקומיות - נתניה: דיירים פונו בשל סדקים בבניין

סדקים שנוצרו בתוך הדירות 

חברת המועצה ציפי קפל שהגיעה למקום אמרה לנתניה נט "אי אפשר לדעת מה הסיבה להיווצרות הסדקים אבל אני רואה שהבניין ישן ונמצא בסמוך למתחם פינוי בינוי אז יתכן ויש קשר. דינם של ביניינים בני עשרות שנים הוא לעבור פינוי בינוי ולא תמ"א. ליבי עם דיירי הבניין."
"כשהייתי חברה בוועדת הביקורת, טרם היציאה לאופוזיציה, העלינו לשיחה את נושא הבניינים הישנים בעיר. יו"ר האופוזיציה דאז חבר המועצה גרש פישמן, ניפה רשימה של כל הבניינים שנמצאים בסכנת קריסה. אולם נאמר לו בזמנו שאין תקציב לשיפוץ הבניינים".

תגובת העירייה

בעקבות תלונות שהתקבלו אתמול במוקד העירוני מצד מספר תושבים - הגיע צוות של מנהל ההנדסה בעיריית נתניה ובדק את המבנה שבשד' ויצמן 108 בדיקה ראשונית שלאחריה הנחה על פינוי מיידי של הבניין. זאת עד לקיומן של בדיקות נוספות.
למקום הגיעו אנשי הפיקוח והשיטור העירוני, נציגי מנהלת השכונות וכן אנשי מנהלת הרווחה כדי לסייע במציאת מגורים חליפיים למי שאין לו לאן להתפנות. 18 משפחות פונו אתמול בערב, מתוכן 11 שוכנו במלון.
במקביל - בוצעו בדיקות במהלך הלילה וקיר הדיפון חוזק עד לסיום הבדיקות ההנדסיות.

חדשות מקומיות - נתניה: דיירים פונו בשל סדקים בבניין

חברת המועצה ציפי קפל הגיעה לשטח