שבת שביעית עם שיא של מספר מפגינים בנתניה הפגנה בנתניה

שבת שביעית של מחאות בנתניה נגד התוכנית למהפכה משפטית, עם מספר מפגינים שממשיך לעלות. רון פרי "שובר כל שבוע שיא מחדש"

אתמול (מוצ"ש) נערכה ההפגנה השביעית בנתניה נגד המהפכה המשפטית שמתכננת הממשלה, עם מספר שיא של מעל 20,000 משתתפים מנתניה ויישובי הסביבה. לצורך ההפגנה נחסם חלק מרחוב בן גוריון הסמוך לקניון עיר ימים על מנת לאפשר לכמות המפגינים הגדולה להשתתף - מספר המפגינים ממשיך לעלות בכל שבוע.

המשתתפים הגיעו בשעה 18:30 עם דגלי ישראל ופתחו בשירי מחאה יחד עם הזמרים אוליב והדר לי ובליווי די.ג'י. ליאור עופר. יחד עם המפגינים הגיעו עשרות נשים עם גלימות אדומות, מחופשות לדמות מסיפורה של שפחה, כמחאה על פגיעתן של זכויות הנשים.

את האירוע הנחה הפעיל החברתי דודו סלמה. בין הנאומים בנתניה היו ח"כ ממפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן, ח"כ ממפלגת יש עתיד סימון דוידסון, ח"כ לשעבר רות וסרמן, ראש עיריית חיפה בעבר אלוף במיל' עמרם מצנע, מפיק במאי וצלם דרור מורה ויזם הייטק והטייס לשעבר אורני פטרושקה.

חדשות מקומיות - שבת שביעית עם שיא של מספר מפגינים בנתניה

ח"כ אביגדור ליברמן בהפגנות בנתניה

מתוך נאומו של יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן ״לפני שעליתי לבמה, עמדתי כמה דקות טובות למטה, הסתכלתי מסביבי, חיפשתי אנרכיסטים, חיפשתי טרוריסטים, וכל מה שראיתי זה פטריוטים, ראיתי אנשים שמשרתים בצה"ל, עושים מילואים, עובדים ומשלמים מסים. *לכן, אני רוצה לומר לכל הנמושות בממשלה, לכו לעזאזל. *

אני בין אלו שסברו שאין מקום לסירוב לשרת בצה"ל, אין מקום לסירוב להתייצב למילואים, אבל אתם יודעים - הסרבנים האמיתיים הם אלו שמסרבים לשרת בצה"ל, אלו שמסרבים אפילו לעשות שירות אזרחי ואילו שמסרבים לצאת לעבוד. אלו שהתרגלו לחיות על קצבאות מהמסים שאנחנו משלמים. הם הסרבנים האמיתיים.

בימים האחרונים שמענו הרבה מלל, הרבה אמירות ריקות מתוכן על פשרה והסכמות. קודם כל פשרה והסכמה עם מי, האם יש אדם אחד שסומך על בנימין נתניהו?
אני מקווה שגם בני גנץ לא סומך עליו.

השאלה השנייה היא על מה הפשרה? על אוסף של חוקים פרסונליים ומטורללים? חוק דרעי 1, חוק דרעי 2. על חוק התרומות של משפחת נתניהו שמאפשר לו ולבני משפחתו לקבל כספים על הוצאות משפטיות ורפואיות?

על חוק הנבצרות? אולי נסכים שבמקרה וראש הממשלה לא מסוגל למלא את תפקידו אז סמכויותיו יעברו לאשתו או לבנו?

עמדתי ותקוותי הם שבית המשפט העליון יפסול את כל החקיקה הפרטית הזאת, כי זו פשוט חובה לפסול אותם מיד, אם הם יעברו חס וחלילה בקריאה שלישית.

הממשלה הזאת איבדה לחלוטין את הדרך, ופוגעת בערכים הבסיסיים של החברה הישראלית. שוויון בנטל, שהיה ערך מקודש במשך עשרות שנים נרמס בצורה גסה ועכשיו מבקשים מאיתנו לגיטימציה למהלך הנבזה הזה.

בדיוק כמו הניסיון של הממשלה לפגוע בעקרון של צבא העם והניסיון לחלק את אזרחי ישראל לשניים - לאלו שילכו לצבא ולאלו שילכו לישיבות.

לכן, אי אפשר להסכים על שום חוק יסוד לימוד תורה, שזה למעשה חוק חילול התורה, שיאפשר לעגן בחוק את הסרבנות לצאת לעבוד ולהתגייס בחקיקה ראשית.

לא נסכים לשבירת עיקרון צבא העם ועל זה לא תהיה שום פשרה, שום הסכמה. הקואליציה מפזרת מסך עשן, מנסה למסמס את ההתנגדות ולהרדים את המחאה ואת אזרחי המדינה.

ראיתי את לוחות הזמנים שפרסם יו״ר ועדת חוק, חוקה ומשפט, שמחה רוטמן לשבוע הבא - אין שם זכר לפשרה, אין זכר להאטה, אין זכר לעצירה של החקיקה, להפך, יש דהירה.

מנסים להשלים את המהלך עוד לפני פגרת הכנסת, תוך פחות מחודש. *אני מכיר את ראש הממשלה, מדובר בקומבינה של ביבי ודרעי. המטרה העיקרית של המהלך היא השתלטות על הועדה למינוי השופטים ועל בית המשפט העליון. * 

אם חס וחלילה נתניהו יצליח בזה, אפשר לשכוח מבחירות הוגנות ודמוקרטיות. אולי בשלב הבא הוא פשוט יכריז על יאיר נתניהו כיורש העצר.

האם אנחנו רוצים שמדינת ישראל תהפוך למונרכיה?

לכן, לא צריך פשרה גרועה על מנת להשתיק את המחאה בטווח הקצר. אם כבר הגענו עד עכשיו, אז חייבים פעם אחת לתקן את המצב באופן יסודי, לתקן נכון.

גם אם התהליך יהיה תהליך מורכב, והפתרון היסודי היחידי הוא קבלת חוקה, חייבים חוקה, חייבים בית משפט לחוקה. לא תהיה פה מונרכיה, לא תהיה פה משפחת מלוכה וישראל לא תהפוך למדינת הלכה. אנחנו רוצים את מדינת ישראל, מדינה יהודית, ציונית וליברלית. להם יש רוב בכנסת, אך לנו יש רוב בעם - ולכן אנחנו ננצח.״

רון פרי אחד המארגנים של הערב אמר לנתניה נט "ההפגנה הגדולה בתולדות העיר. מדהים להיות חלק מהצוות המארגן ושובר כל שבוע שיא מחדש".
שוש ערער, גם היא ממארגנות האירוע הוסיפה "מרגש ברמות להווכח מדי שבוע שיותר ויותר אזרחים ואזרחיות עוזבים הכל במוצ"ש ובאים להביע את עמדתם החופשית, נתנייתים עם מוטיבציה אדירה, המון צעירים, שכנים מהיישובים בסביבה משפחות שלמות, חילוניים ודתיים! המאבק האזרחי יצליח לשמור על ישראל דמוקרטית, חופשית ומתקדמת כי הוא משקף את רצון כל מגוון האוכלוסייה, בניגוד למה שהממשלה טוענת.