דרישה למיגון גנים ובתי ספר בנתניה בעקבות רעש האדמה ארכיון | צילום: נתניה נט

רעש האדמה הגיע לאחרונה גם לישראל ועמו הורים מודאגים שמבקשים למגן את מוסדות החינוך בכלל והגנים בפרט. חברת האופוזיציה, ציפי קפל, צפויה להעלות שאילתא בנושא בישיבת המועצה. העירייה: "אין מדובר בסוגיה עירונית אלא ארצית" 

יותר ויותר רעשי אדמה הורגשו לאחרונה בישראל, ובהתאם לכך עלתה המודעות לנושא מצד הורים ברחבי נתניה, המבקשים לדאוג למיגון מוסדות החינוך בעיר, ובפרט למגן כהלכה את גני הילדים, שבחלקם אין ממ"דים ובחלקם אותם ממ"דים הפכו למחסנים.

בישיבת המועצה שתתקיים הערב (רביעי) צפויה חברת האופוזיציה, ציפי קפל, להעלות שאילתא בנושא תחת הכותרת: כיצד נערכת עיריית נתניה לרעידות אדמה מול מוסדות החינוך?

"מדינת ישראל חיה תחת איום רעידת אדמה צפויה, כאשר הצפי לכך הוא בן שנים, כמו גם פניות הורים לגורמי עירייה מתוך דאגה לביטחון ולשלום הילדים", כותבת קפל בשאילתא. "כבר בשנת 2014 בימי צוק איתן פנו הורים לעירייה וביקשו מיגון לילדים ולא זכו במענה. גם בתחילת מבצע שומר החומות נעשתה פניה לעירייה, גם לאור העובדה שפיקוד העורף אמר כי על הרשות להכשיר את אמצעי המיגון וכלום לא קרה".

עוד הוסיפה קפל כי "אנו חיים תחת איום בטחוני מתמיד ועקבי ועתה נוסף לנו ממד רעידות האדמה. לא יעלה על הדעת שגננות למשל, תקבלנה הוראה להשכיב את הילדים בשירותים מתחת לחרסינות או לרוץ איתם לממד בגן סמוך. גם כיתות היסוד בבתי הספר הוותיקים אינן ממוגנות. לא יעלה על הדעת שממ"דים הפכו למחסנים או לחדר נוסף בגנים חדשים יחסית".

מעבר לכך, הדגישה קפל כי על פי בדיקות שביצעה בנושא עם שני מפעילי מיגון וקצין ביטחון, מתברר כי על פי התקן של פיקוד העורף יש להתקין בגני הילדים ממ"מ – מרחב מוגן מוסדי. "מדובר בתקן מחייב לכל גן בעיר שאמור להגיע מתקציב העירייה. כאן זה נגרר לאורך שנים, לא מתקינים ואין מיגון", אמרה.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "אין מדובר בסוגיה עירונית אלא בסוגיה ארצית, שהמדינה צריכה לתת עליה את הדעת. חיזוק והגנת מוסדות החינוך מפני רעידות אדמה הינו באחריות משרד החינוך ובתקצוב משמעותי על ידו. נכון להיום, אישר משרד החינוך תקציב חלקי לבית ספר אחד בלבד".