הזנחה בסניף בני עקיבא בנתניה בני עקיבא

סניף הדגל של התנועה ברחוב ריינס בנתניה נמצא במצב קטסטרופלי בכל הנוגע לתשתיות ותחזוקת המבנה. אריק שיננזון, אב לחניכה בסניף: "יש גבול לתנאים המבזים" 

אם אתם מחפשים לשלוח את ילדיכם לסניף הדגל הוותיק של בני עקיבא בנתניה, ספק גדול אם מבט חטוף על המבנה המוזנח ברחוב ריינס היה גורם לכם לעשות זאת. התמונות שצילמו הורים במקום מדברות בעד עצמן, אבל כדי לסבר את האוזן (או יותר לזעזע) נספר על תחזוקה מחפירה, בכלל זה התנהלות בחשיכה, שירותים ללא אסלות שאיש לא מעז להיכנס אליהם, מנורות שעלולות ליפול ולגרום לאסון, מזגנים מקולקלים, חלונות שבורים ועוד.

חדשות מקומיות - הזנחה בסניף בני עקיבא בנתניה

סניף בני עקיבא ברחוב ריינס 

אריק שיננזון, אב לבת 10 שהנה חניכה בסניף המדובר, פנה לכל מי שרק אפשר – מראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר, עבור ברכז מחוז שרון-שומרון בבני עקיבא ועד מזכ"ל התנועה, אך ללא תוצאות.

"חניכים חדשים מתקבלים לסניף שחדרי השירותים בו במצב מחפיר, וחלק מהם פשוט אינו מסוגל לסבול את המצב ומפסיק לפקוד את הסניף כליל", כתב בין השאר לפיירברג-איכר. "כעומדת בראש העירייה וכמי שמכירה היטב את חשיבותה של תנועת בני עקיבא לעיר ואת הסניף המדובר בפרט, אבקש את התערבותך הדחופה בנושא פנייה זו, ובפרט כי תטילי על גורם אחראי את הטיפול בנושא, תוך בקרה ומעקב כי הנושא אכן מטופל עד להשלמתו".

כשנשאל האם הוא מתכוון להשאיר את בתו בסניף, הודה שיננזון כי מדובר בשאלה קשה. "אני מאוד רוצה שהיא תמשיך ומחזיק אותה שם בשיניים. יש לה עוד שלושה אחים קטנים שאני מעוניין לשלוח לשם בבוא העת", הוא אומר בשיחה עם 'נתניה נט'. "אבל יש גבול לתנאים שאני מוכן שהיא תחיה בהם. המקום הזה צריך להיות כר פורה לפעילות חינוכית, ערכית וחברתית של ילדים. לא נסכים לתנאים המבזים האלה".

מבני עקיבא נמסר בתגובה: "תנועת בני עקיבא מנסה כבר מספר שנים לקדם מול עיריית נתניה שיפוץ רחב של סניף בני עקיבא מרכז בנתניה אשר נמצא במצב תחזוקתי ירוד ביותר. עקב מצבו הקשה של הסניף - מדובר בעלות גבוהה שנאמדת במאות אלפי שקלים ואולי אף מיליוני שקלים (בהתאם לאופי השיפוץ). שיפוץ בסדר גודל כזה מחייב את התגייסותה המלאה של עיריית נתניה לנושא.

לצערנו, לא זו בלבד שעיריית נתניה לא נרתמה לנושא - היא קיצצה באופן דרסטי את התקציב השנתי לתנועה. ב-2019 העיריה העבירה לתנועה סכום של כ- 238,000 ומאז העיריה קיצצה שוב ושוב את התקציב עד לסכום של כ-115,000 בשנת 2022- קיצוץ של מעל 50%. התקציב המדובר מתחלק בין כל סניפי נתניה כשלצערנו, התקציב של העיריה הנוכחי מספיק רק לתשלום חשמל ומים וקיום פעילות שיגרה קבועה בסניף ולא מעבר לכך.

ב-2016 אף הוקמה ועדה מיוחדת בעירייה שעסקה בנושא תקצוב תנועות הנוער בה לקחו חלק נציגי התנועה מההנהלה הארצית ובה הוחלט כי בראש סדר העדיפות העירוני יעמוד שיפוץ של הסניף בעלות של מיליוני שקלים. לצערנו, ההחלטה עד היום לא יצאה אל הפועל.

חדשות מקומיות - הזנחה בסניף בני עקיבא בנתניה

סניף בני עקיבא ברחוב ריינס 

תנועת בני עקיבא היא תנועת הנוער הגדולה בעיר נתניה וחברים בה אלפי חניכים וחניכות. התנועה משקיעה ככל שיכולה בסניפים- כאשר בסניף הנוכחי הושקעו כ-30,000 שקלים בשנה האחרונה מכספי התנועה לתיקון בעיות בטיחות ותיקונים בסיסיים. מעבר לכך, התנועה זקוקה לסיוע דחוף מהעירייה, אך עד כה לא נענתה. יתר על כן, לא זו בלבד שהעירייה אינה מוכנה לתקצב כראוי את פעילות תנועות הנוער ואת שיפוץ הסניף - העירייה אף החליטה להנפיק דו"חות על עבירות ניקיון לתנועה בגין המצב הנוכחי של הסניף.

אנו מקווים שעיריית נתניה תקבל החלטה בהקדם על החזרת התקצוב המלא לתנועה כפי שהיה שעבר, ותפעל לתקצב מימון של שיפוץ רחב בסניף שיאפשר פעילות מכובדת לחניכי התנועה בעיר".

בעיריית נתניה סירבו להגיב לדברים.