התיכוניסט לימד את הפעוט לקלל, והפיץ את הסרטון בטיקטוק אילוסטרציה | צילום: סיון נצח 

מקרה מזעזע בגן עירייה בנתניה: תלמיד תיכון שהה בגן במסגרת מחויבות אישית, אך במקום לסייע העז ללמד ילד כבן 3 מילים גסות כשברקע הוא נשמע צוחק בקול. תלונה הוגשה נגד העירייה ומשרד החינוך 

אפילו על רקע האלימות המשתוללת בתקופה האחרונה במערכת החינוך, מדובר במקרה חריג במיוחד. האירוע התרחש בחודש שעבר בגן עירייה בדרום נתניה, כאשר תלמיד תיכון הגיע לגן ושהה בו במסגרת מחויבות אישית.

אלא שבמקום לסייע לגננת של הגן עם הילדים ולמלא את חובתו, התיישב הנער ליד אחד הילדים, פעוט כבן 3, והחל ללמד אותו מילים בוטות וגסות. משחזר אחריו הפעוט, נשמע ברקע צחוקו המתגלגל של הנער. אם לא די בכך, הסריט הנער את הפעוט באמצעות הטלפון הסלולרי ומיהר להפיץ את הסרטון ברשת החברתית טיקטוק.

למרבה האירוניה, כך גם נודע הדבר להוריו ומשפחתו של הפעוט. חמור עוד יותר הוא, שאפילו בתמונות ששלחה הגננת להורים על הפעילות בגן באותו יום, רואים את הנער יושב ליד הפעוט ומצלם אותו.

עו"ד יוני ג'ורנו הגיש בשם המשפחה תביעה לבית משפט השלום בנתניה על לשון הרע ופגיעה בפרטיות. הנתבעות הן עיריית נתניה, מחוז תל אביב והמרכז במשרד החינוך ומדינת ישראל, משום שהיא בעצם המעסיקה של הגננות בגן. סכום התביעה עומד על 120 אלף שקלים ללא הוכחת נזק.

"לפני חצי שנה ביקשתי להתנדב במוסד חינוכי בנתניה ולא הכניסו אותי עד שלא הבאתי אישור ממשטרת ישראל על היעדר עבירות מין, אבל נער בן 17 נכנס לגן ילדים כאילו כלום, ולא ממש הבנתי באיזו קונסטלציה", אמר בכעס עו"ד ג'ורנו. "הכל נעשה מול העיניים של הגננות והסייעות. ילד בן 3 הולך למקום שאמור להיות הכי בטוח עבורו, ופתאום ההורים שלו צריכים לגלות שהוא 'מככב' בטיקטוק ונחשף למילים קשות ובוטות. זה נורא ואיום".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "מדובר במיזם התנדבותי יוצא דופן המתקיים לאורך שנים רבות, במסגרתו מתנדבים תלמידי אחד מבתי הספר העל יסודיים עם ילדי הגנים, בבתי אבות ובמסגרות קהילתיות נוספות. המקרה הנוכחי הוא מקרה חריג וטופל במלוא תשומת הלב. הסרטון הורד לאלתר על ידי התלמיד מכל מקום שבו התפרסם. כמו כן, הנושא טופל במסגרת חינוכית, בשיתוף הוריו של התלמיד, בני כיתתו וכמובן הצוות החינוכי, כמתבקש ממערכת חינוך".

ממשרד החינוך נמסר: "מאחר והוגשה תביעה משפטית בעניין, אנו מנועים מלהגיב עד להשלמת הבדיקה". 

חדשות מקומיות - התיכוניסט לימד את הפעוט לקלל, והפיץ את הסרטון בטיקטוק

עורך דין יוני ג'ורנו | צילום: גלעד יערי