פרסומת היכל התרבות
 נשארנו לבד: שיר המלחמה של ערן ניר מנתניה ערן ניר

ערן ניר מרמת פולג כתב שיר נוגע על אירועי ה-7 באוקטובר שזכה לחיבוק מתחנת הרדיו הארציות. "כשהקולות התקרבו , צעקנו בשקט, ניסינו לנשום, להחזיק את הדלת. מבטים אחרונים וגם בלי מילים, מבינים", הוא כותב

נשארנו לבד, נשארנו לבד
נשארנו לבד, נשארנו לבד

פקחנו עיניים, ברגע אחד נפלו השמיים, השער נפתח
להקיץ מחלום שהפך בלהות, איך נתנו בגן עדן להכניס מפלצות

כשהקולות התקרבו, צעקנו בשקט, ניסינו לנשום, להחזיק את הדלת
מבטים אחרונים וגם בלי מילים, מבינים

שנשארנו לבד, נשארנו לבד
נשארנו לבד, נשארנו לבד
ילדים של הטבע, ילדים בצבעים
רצים בחצי נשימה, חיצי רעל פוגעים

שהכל כאן קרוב, ואמא כבר בטח יושבת בבית
אולי מרגישה שחדר כבר הרוע , לא זה לא הסרטים שרואים בקולנוע
בראש צעקה על האופנוע, או נועה

נשארת שם לבד, נשארת שם לבד
נשארת שם לבד, נשארת שם לבד

נשארנו לבד

קשה להישאר אדישים למילים הנוגעות של ערן ניר, תושב נתניה, שכתב אותן על אירועי אותה השבת הארורה של ה-7 באוקטובר, בעקבות התחושות החזקות והכואבות בקרב תושבי העוטף, הבליינים שהיו במסיבת הנובה ובעצם כלל אזרחי ישראל, שכבר לא ישובו להיות אותו דבר. יש לציין כי השיר זכה לחיבוק מתחנות הרדיו הארציות, אך לדאבונו של ניר, הגיהאד האיסלאמי השתמש בשיר וצירף אותו לווידאו של החטוף אלעד קציר.
"בשבת הזו העיר אותי צפצוף של גלאי עשן בבית. מרגע שזה קרה ופתחנו את הטלוויזיה, נחשפנו לכל התמונות המזעזעות והמראות הקשים של חוסר האונים, הכעס ותחושת ההשפלה הקשה של איך נשארנו לבד מול כל הרוע הזה", הוא אומר. "עם כל הרגשות המורכבים האלה כתבתי את השיר".
ערן ניר, 44, נשוי ואב לשלושה, מתגורר ברמת פולג בנתניה ומנהל פרויקטים בתחום ההייטק. זה הסינגל הראשון שהוא מוציא לאור, כאשר לדבריו המוזיקה תמיד הייתה ברקע, וכעת יש שירים נוספים בקנה.
"קיבלתי תגובות מדהימות שהשיר משקף מאוד את התחושה של מה שחווינו באותו יום, הוא מרגש הרבה מאוד אנשים ומחבר את כולנו לאירוע", מסכם ניר. "אני מאוד מקווה שלא נישאר יותר לבד וכל מה שהביא אותנו לאירוע הזה לא יחזור עוד. הלוואי שהרוח של העם, המילואימניקים וכל האנשים שעושים טוב, תהיה הדבר שינהיג ויוביל אותנו הלאה בהמשך הדרך".

לשמיעת השיר: הקל/י כאן