פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
שגיא מוקי | צילום: פאקו לוזאנו יוצאי לוב בנתניה משמרים את המורשת שגיא מוקי | צילום: פאקו לוזאנו

ערב מורשת שימור שפת יהדות לוב, שעשרות אלפים מקהילתה מתגוררים בנתניה, התקיים השבוע באולם ויצו בעיר

ערב מורשת ליוצאי לוב 

ערב מורשת ליוצאי לוב אורגן ביוזמה משותפת של מזל חגאג עמרני, יו״ר ויצו נתניה ואהרון אורגד המשנה לראש העיר והממונה על התרבות ובשיתוף פעולה עם הנהלת ארגון יהדות לוב העולמי. 

הערב כלל הרצאה מרתקת בלובית אותנטית של הד״ר לחינוך טוני חנונה ינאי, תערוכת ״הזהב של אמא״ בשיתוף מוזיאון נתניה שכללה מוצגים שאיפיינו את יהדות לוב ונשות לוב, ופאנל בהנחיית אורה רוזן שלבשה את הלבוש המסורתי הנקרא ״ סדאד״ - שמלת משי עם רקמה אמנותית, וריאיינה את אהרון אורגד, על קורות משפחתו ופעילותו הציבורית, את משה סמיה יו״ר ההסתדרות במרחב נתניה בין היתר על בית הכנסת של אביו בותיקים, ורפאל חיון יו״ר הנהלת ארגון יהדות לוב שסיפר על המוזיאון המרשים של הקהילה הנמצא באור יהודה.

הערב לווה בתקרובת עשירה כולל המתוקים הידועים של יוצאי לוב ו״ספינז׳״ מסורתי.
על החלק האמנותי בשירים לובים אותנטיים לצד שירים עבריים היתה אחראית הזמרת המוכשרת חגית זוארץ בת נתניה, לשעבר סולנית להקת ״גאיה״, נכדתו של ח״כ לשעבר הרב פריג׳א זוארץ.

״רצו להגיע מאות אבל עקב הקורונה הגבלנו את האירוע למאה איש בעלי תו ירוק שנרשמו ראשונים. זה היה ערב קסום עשיר בתוכן שחיבר עבר והווה יחד עם דור ההמשך שלנו״ אמר אהרון אורגד והוסיף "יש תחייה של אירועי מורשת מרגשים כאלה . הדור הצעיר חוזר למקורות ורוצה לשמוע על ההורים והסבים ואף לדבר בשפתם. לשמוע על הציונות שאיפיינה את תקופת טרום המדינה, כיצד גדלו בגולה, כיצד התחנכו, עבדו ואהבו. אני קורא לכל יוצאי התפוצות השונות בנתניה המעוניינים לקיים ערבים כאלה לפנות אליי ונסייע ביחד עם הנהלת ויצו המצויינת בראשות מזל חגאג עמרני שהרימה את הכפפה ומפיקה את זה באופן נהדר. זו התרבות שאני מאמין בה, תרבות אותנטית, מתוך העיר לתושבי העיר. ונסיים בברכה האהובה על כולנו - ׳עקבל דאייר זיידין ומוש נקסין׳, שתמיד נהיה מוסיפים בע״ה ולא חסרים״.