פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
צילום: נורית מוזס שבוע החלל העולמי התקיים בפלנתניה צילום: נורית מוזס

שבוע החלל העולמי שהתקיים בשבוע האחרון היה בסימן "נשים בחלל". השנה ציין הפלנתניה את שבוע החלל עם שיתוף פעולה של תצפית טלסקופים שנערכה לקהל הרחב בכיכר העצמאות

צילום: נורית מוזס 

עשרות משפחות ויחידים הגיעו לצפות בכוכבים ונהנו מהדרכות על כוכבי הלכת באמצעות מספר טלסקופים שמוקמו בכיכר ראו את שבתאי, צדק והירח, זאת ביוזמת עיריית נתניה – הפלנתניה ומנהלת מרכז העיר.

על המסכים הוקרנה הרצאתו של אלעד לרנר מדריך הפלנתניה, על האסטרונאוטית היהודיה ג'סיקה מאייר.
בהמשך השבוע הגיעו תלמידות בית ספר "אורט אלתרמן" למתחם הפלנתניה בשיתוף פעולה של מנהל החינוך אגף העל יסודי בעיר, הפלנתניה וקהילת "הוריזון" שהינה קהילת מורי ומחנכי החלל של סוכנות החלל הישראלית. התלמידות למדו על נשים מובילות בחלל. נהנו מהדרכה ופעילות אינטראקטיבית וכן סיור מלא בפלנתניה שכלל צפייה במופע כוכבים בפלנטריום, למידה והנאה בגן המדע ועוד.
מנהלת הפלנתניה, שלי הרפז גרינברג ציינה "ישנה חשיבות לעריכת אירועים מטעם הפלנתניה שיגיעו לקהלים שונים מתוך אידיאולוגיה להנגיש את החלל לכל. בתקופת הקורונה למדנו כי יש אפשרות להגיע לכולם גם באמצעות עריכת אירועים מחוץ לפלנתניה. החשיבות לשיתופי פעולה הן ברמה העירונית והן מול משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה הינה חשובה וממצבת את הפלנתניה כגוף לימודי ומקצועי כשבמוקד הפעילות חשיפת הציבור לתחומים חלל ואסטרונומיה".