פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
צילום: יוני המנחם, מתוך הסרט "בוא נפוצץ מיליון" אירוע מרגש לזכרו של יהודה בארקן יתקיים בנתניה צילום: יוני המנחם, מתוך הסרט "בוא נפוצץ מיליון"

הקרנת סרטים, תערוכת צילומים, שירים ואפילו סיור מודרך בהשתתפות חברי ילדות. עיריית נתניה, באמצעות היכל התרבות העירוני מציגים: יומיים שכולם מחווה לבמאי, היוצר והשחקן האהוב, יליד נתניה, ייערכו בשבוע הבא בכיכר העצמאות החדשה בעיר

צילום: יוני המנחם, מתוך הסרט "בוא נפוצץ מיליון" 

מדינה שלמה גדלה על ביצועיו הייחודיים והסרטים הנוסטלגיים של יהודה בארקן, ועד היום מצטטים רבים בצחוק מתגלגל קטעים נבחרים מסרטי הקאלט "צ'ארלי וחצי", "חגיגה בסנוקר" ו"אבא גנוב". ברביעי וחמישי הבאים (28-29 ביולי) בין השעות 19:00-23:00, ייערך בכיכר העצמאות החדשה בנתניה אירוע מחווה מרגש לשחקן, הבמאי והיוצר המפורסם, יליד העיר, שהלך לעולמו באוקטובר אשתקד בגיל 75, לאחר שחלה בקורונה.
התכנית האמנותית תכלול הקרנה של מיטב הסרטים בכיכובו של בארקן, תערוכת צילומים ייחודית, שירים נבחרים מתוך הסרטים בביצוע סולני מקהלת "ניצן" המקומית בניהולה של ויטה גורביץ, ואפילו סיור מודרך בתחנות ילדותו של מי שנולד וגדל בנתניה – בכלל זה הבית בו גרה המשפחה באוסישקין פינת הרצל, בית הקפה המשפחתי ובית הספר "ביאליק" בו למד בארקן. עוד תכלול התכנית פאנל שחקנים-חברים שיספרו על דמותו של בארקן, כאשר בין השאר ישתתפו בו שחקנים ששיתפו פעולה עם בארקן לאורך השנים כמו צחי נוי, אריה מוסקונה, נאור ציון, אורי גבריאל, שרון אלכסנדר, מושיק טימור ואורי שמיר, המוכר לקהל הרחב כעורך דיו קוגלר מסדרת סרטי "אבא גנוב". הכניסה לאירוע בן היומיים תהיה חופשית.
"משפחתו של יהודה היא משפחה ותיקה בנתניה, הוא עצמו נולד בעיר ומאוד מזוהה עמה, ואך טבעי היה שהאירוע הראשון לזכרו יתקיים בנתניה", אומרת ציפי ליפשיץ, מנהלת אגף אירועים בעמותת היכל התרבות נתניה, שציינה גם את הקשר היפה שנוצר עם בנו של יהודה, רועי בארקן, שסייע בהפקת האירוע ובאיסוף החומרים. "מעבר לסרטים ולאירוח החברים שיספרו עליו, הסיור לאורך תחנות ילדותו צפוי להיות מעניין מאוד. תוביל אותו חוה אפל, מנהלת מוזיאון העיר המצויה היטב בהיסטוריה של נתניה, ובנוסף יצטרפו אליה חברי ילדות שיספקו אנקדוטות וזיכרונות על דמותו של יהודה. מדובר בשחקן ויוצר שעשה דברים נהדרים לאורך השנים ונטוע בהיסטוריה של הקולנוע הישראלי. היה חשוב לעירייה להפיק אירוע מכובד לזכרו ואנחנו גאים להוקיר אותו ואת פועלו".