פרסומת היכל התרבות
ארכיון | צילום: נורית מוזס תרבות דיגיטלית בנתניה לימי הקורונה ארכיון | צילום: נורית מוזס

הרצאות, מופעים, הצגות וכושר, הם חלק מהשידורים הדיגיטאליים שמועברים באינטרנט לרווחת תושבי נתניה

ארכיון | צילום: נורית מוזס

כחלק מהמאבק למניעת הדבקות בנגיף הקורונה נסגרו מוסדות תרבות, תיאטראות וכך גם עמותת היכל התרבות העירוני בנתניה שהקדימה וסגרה את דלתות כל מתחמיה כבר ב-8.3.20, אז נסגרו כל האולמות, הגלריה על הצוק, המוזיאון לתולדות העיר, הפלנתניה ומרכז כלי ההקשה טרמולו. גם הקונסרבטוריון העירוני נסגר פיזית, אך המשיך בפעילות הוראת נגינה ומוסיקה במתכונת מקוונת ברשתות החברתיות.
"ראשונה היתה ראש העיר, מרים פיירברג איכר, שהכריזה כי "את המנגינה של נתניה אי אפשר להפסיק" ובכך קבעה שה"מנגינה" חייבת להימשך, גם אם באמצעים אחרים.
"אנחנו חיים בעולם דיגיטלי. הפייסבוק והטלפונים הסלולריים, מהווים חלק בלתי נפרד משגרת חיינו. החלטנו לקחת אמצעים אלה ולמנף בעזרתם עשייה תרבותית שתגיע לכל בית ובעצם, כמעט לכל אדם" מספר מנכ"ל היכל התרבות בני אפרים
"עמותת היכל התרבות נתניה היתה הראשונה בקרב מוקדי התרבות הארציים, שנענתה לקריאת ראש העיר והחלה בהכנות ובקביעת תכנית לשידורים דיגיטליים של מופעי תרבות שמשודרים לכל בית ומגיעים לכל אדם, במטרה להזכיר לכולם שצריך להמשיך לחיות, לחייך וליהנות, גם אם המציאות מכתיבה צעדים קשים ולא נעימים".
רוב גופי הביצוע של היכל התרבות גויסו לטובת הנגשת עולם התרבות בצורה מקוונת, בין המופעים ששודרו וישודרו בהמשך בעמוד הפייסבוק העירוני – הרצאות וניסויים מהפלנתניה, אנסמבל "טרמולו" – הרכב כלי הקשה שזכה לצפיות רבות, מופעי זמרים בני העיר נתניה, החלילנית חפצי זר אביב, החצוצרן רפי דוידוב והסופרת זהר אביב. בנוסף לגופי הביצוע של היכל התרבות משודרים בעמוד הפייסבוק העירוני מדי יום הרצאות, הדרכות, אימוני כושר, ראיונות מגוונים עם אנשי מקצוע ועוד לקהל הרחב ולמגוון גילאים.
"בכוונתנו גם להפיק ולשדר את טקס ערב יום הזיכרון לשואה ואת טקס ערב יום הזכרון לחללי צה"ל ופעולות האיבה. חשוב לנו לשדר שני טקסים אלה המהווים חלק בלתי נפרד מההוויה שלנו כישראלים וכציונים.