פרסומת היכל התרבות
תמונה מהתערוכה רה-ארט: פנים רבות לישראל תמונה מהתערוכה

לרגל חגיגות 70 שנה למדינת ישראל, יזמה שותפות נתניה-סינסינטי , יחד עם עמותת אמני נתניה, הפדרציה היהודית של סינסינטי ו-Cincinnati Skirball Museum פרויקט אמנותי משותף "רה-ארט", שמהותו עיבוד מחדש של צילומים אוריגינליים של אמנים משתי הערים, המשקפים את תפיסתם לנושא: " 70 פנים לישראל"

אירועים בנתניה והסביבה - רה-ארט: פנים רבות לישראל

תמונה מהתערוכה

רה-ארט פרושו עיבוד מחדש של יצירה אורגינלית. הטכניקה ברה-ארט, דהיינו עיבוד מחדש של צילום, מתבצעת בשיטות שונות: עיבוד ממוחשב, שריטות צילום המקור ופיתוחן בצבע ואפילו צילומים חדשים שהשראתם נובעת מהתבוננות בצילום המקורי ונעשים ברוחו.

בכדי להגיע לשבעים יצירות, במניין שבעים שנות המדינה, כל אמן עיבד את עבודות האמנים מן העיר השותפה ( סה"כ כ-50 עבודות). ובנוסף כל אמן בחר צילום אחד של אמן מעירו שלו ( עוד 10 עיבודים) ובצירוף עשרת האורגינלים מתקבלות סה"כ שבעים יצירות. בתערוכה המלאה, כל צילום מקור מוצג לצד עיבודיו השונים.

הייחוד בתערוכה זו הוא בכך שהצלמים מקבוצה אחת לא הכירו כלל את הצלמים מהקבוצה האחרת. את הצילומים והעיבודים זכו האמנים לראות רק משנשלחו אליהם דרך האינטרנט. כמה איפוק, הכלה, הסכמה ויתור נדרשים מאמן כדי לדעת שאמן אחר אותו אינו מכיר יפרש את יצירותו הבלעדית ימציא אותה מחדש או יתמרן אותה ליצירה אחרת? נדרשה לכך מידה רבה של אמון, ללא אפשרות להכריז על זכויות יוצרים, ומצד שני הסכמה.

תמונה מהתערוכה

התערוכה הוצגה בסינסינטי, ארה"ב בתחילת השנה ופתחה שם את חגיגות ה-70 למדינת ישראל, כעת תוצג בנתניה, בגלריות בבניין העירייה עד תום השנה.
הפתיחה החגיגית תתקיים ביום ד' ה-5.9.18 בשעה 19:00 בגלריות בבנייו העירייה בנתניה. בחסות ראש העיר נתניה ובהשתתפות נציגי הסוכנות היהודית. רח' הצורן 6, אזוה"ת ספיר, נתניה ימים א'-ה' 08:00-19:00. סגור בערבי שבת ובשת, בערבי חג ובחג. מפגש משותף עם האמנים מנתניה ומסינסינטי ביום רביעי ה-24.10.18 בשעה 19:00.