פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
טקס נעילה: יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל טקס נעילה: יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל טקס נעילה: יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל

היום (ראשון) תנועת הנוער העובד והלומד תציין את זכר ארבעת אלפים יוצאי אתיופיה שנפלו בדרכם לישראל. כ-1,500 חניכים ואורחים צפויים להתכנס בטקס הנעילה המרכזי, שכולו פרי יצירתם של חניכי התנועה

טקס נעילה: יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל

תנועת הנוער העובד והלומד מובילה את טקס הנעילה, זו השנה השביעית, כחלק מפעולתה ליצירת הכרה בחשיבות הגדולה של העלייה הציונית מאתיופיה. 
בטקס יודלקו 4 משואות על ידי חניכי התנועה יחד עם מבוגרים יוצאי אתיופיה שצעדו את מסע העלייה הקשה מאתיופיה. בתחילת האירוע יקריאו את תפילת "יזכור" אמייה טגה, שחקן מכבי נתניה, והקייס רועי טמנו.

מעטים מכירים את סיפור העלייה המרתק והעשיר של קהילת "ביתא ישראל", יהדות אתיופיה, ואת סיפורם של מנהיגי העלייה. רוב הציבור, במידה ויישאל על כך, ישיב כי מדובר במבצעים צבאיים שבהם אנשי צה"ל והמוסד העלו את הקהילה לישראל.
המסע לארץ ישראל היה רצוף סכנות וקשיים ואף נפלו בדרך כ-4,000 איש ואישה. למרות זאת היו נחושים ודבקים במטרתם האחת לעלות, מתוך אמונה שמקומם בישראל עם שאר העם היהודי.

אירועים בנתניה והסביבה - טקס נעילה: יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל

טקס נעילה: יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל

מאז שנת 2003, בעקבות החלטת הממשלה, במהלך חגיגות יום שחרור ירושלים יצויין את יום הזיכרון ליהודי אתיופיה.
השנה הופקו על ידי הנוער העובד והלומד משחק קופסה ותערוכת "המסע אל החלום", אשר יוצגו לבאי הטקס, ומטרתם לספר את סיפור העלייה של יהודי אתיופיה לחניכי וחניכות התנועה וכן לכל הציבור בישראל.
המשחק והתערוכה שופכים אור על דמויותיהם של מנהיגי הקהילה מעוררי ההשראה כמו פרדה אקלום, ברוך טגניה ורבים נוספים, כולל אסירי ציון שנאסרו עקב פעילותם הציונית לקידום העלייה.
"אנחנו רואים חשיבות גדולה בציון משמעותי של יום זה בתנועה ובחברה הישראלית," אומרת גילה פקדו, רכזת הדרכה בתנועה. "היה צוות של מדריכים ומדריכות, חלקם מהקהילה וחלקם לא, שלמד וחקר על סיפורם של יהודי אתיופיה, שבחרו לקום ולעזוב כל מה שהם הכירו עבור החלום על ירוסלם. ככל שהעמקנו את הידע, התגלתה לנו הבורות הקיימת בנו ובחברה הישראלית. הבנו שעולם התוכן הזה הוא עצום, עמוק וגם רחב מאוד. גם אלה מביננו שההורים שלהם עלו בעצמם, לא ידעו בהכרח איך או מה לשאול. גם במצב שכן שאלו, הסיפורים נשארו בתוך המשפחה ולא קיבלו מקום בתודעה הציבורית. המטרה שלנו היא שכשאנשים יחשבו על המילים 'ציונות', הם יחשבו לא רק על חלוצי העלייה השנייה אלא גם על חלוצי העלייה מאתיופיה. זה עוד סיפור חשוב ומרכזי בסיפור העם היהודי שחזר לארצו."

הטקס יתקיים באמפי חוף נתניה בכיכר העצמאות 3. בשעה 19:30 התכנסות ותערוכה ובשעה 20:00 יתחיל הטקס.