פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
חוות החיות מגיעה לגלריה על הצוק המחודשת חוות החיות מגיעה לגלריה על הצוק  חוות החיות מגיעה לגלריה על הצוק המחודשת

הערב תוצג לראשונה בגלריה על הצוק התערוכה "חוות החיות" בהשראת הספר "חוות החיות" של אורוול, בראיון מיוחד לנתניה נט מספרת אוצרת התערוכה אסתי דרורי על בחירת הנושא, היצירות המוצגות והרלוונטיות של הנושא אז והיום

הערב תיפתח לראשונה התערוכה "חוות החיות" של האוצרת אסתי דרורי בגלריה על הצוק המחודשת במעמד ראש העיר מרים פיירברג, מנכ"ל עמותת היכל התרבות,בני אפריה, ושושנה (צ'וצ'י) זילברברג חברת המעוצה הממונה על התרבות. בתערוכה יוצגו יצירות של 13 אמנים שונים כולן עוסקות בדרך כזו או אחרת בבעלי חיים והאינטרפטציה לבני האנוש. 

איך הגית את הרעיון לנושא התערוכה?

שפנו אלי מהעיריה בבקשה ליצור תערוכה התחלתי לחשוב על נושאים רלוונטיים שיכולים להיות השראה, בין שלל הרעיונות שעלו בראשי היה גם הספר "חוות החיות" של ג'ורג אורוול שעוסק ביחסים בין בעלי חיים לבני אנוש. הספר שפורסם ב-1945 היה בעצם סאטירה על המשטר הקומוניסטי ששלט אז בברית המועצות והציג את מעמדו של היחיד וזכויותיו בתוך המשטר בדרך של אלגוריה ביקורתית. בגדו הספר מדבר על בעלי חיים המורדים בבני האנוש שמנצלים אותם.

מה גרם לך לבחור דווקא בנושא זה?

אני חושבת שהנושא הזה היה רלוונטי אז בשנת 1945 ורלוונטי גם היום בשנת 2018
התערוכה מציגה אינטרפרטציה עכשווית אוטופית, בה מתקיים דו שיח בין בעלי החיים ובני אנוש. חוות החיות בתערוכה היא אקסקלוסיבית שכן דייריה מוצגים באמצעות יצירות אמנות בהן האמנים מאנישים את החיות, לעיתים אף מנכסים לעצמם את תכונותיהן ומביאים לידי ביטוי את השקפת עולם באמצעותן וגם מעבירים ביקורת ואג`נדה חברתית ואמנותית דרכן. בתערוכה יוצגו בין היתר יצירות המבטאות העצמה נשית, שליטה וכוח שאלו נושאים הנמצאים בכותרות על בסיס יומי. 

כאוצרת התערוכה, את מרוצה מהתוצר הסופי?

אני מרוצה אפילו מאוד, מלבד העובדה שהתערוכה מציגה יצירות של אמנים מבריקים, היצירות בתערוכה מאפשרות לכל אחד לתרגם את היצירה שמולו באופן אחר, אין תרגום אחד לה. חשוב לציין שלצד כל יצירה כתוב למה התכוון האמן שיצר אותה אבל מה שיפה בתערוכה שהיצירות גורמות למבקר בתערוכה לחשוב לפרש ולהזדהות עם היצירות.