פרסומת היכל התרבות
תערוכה בבניין העירייה חמסות פסיפס לשלום בבניין העירייה תערוכה בבניין העירייה

ביום שלישי האחרון נפתחה בבניין עירית נתניה תערוכה ייחודית המורכבת מחמסות פסיפס ענקיות אשר מבקשות להעביר מסר של סבלנות, סובלנות ושלום

פסיפס עשוי כולו משברים וחתיכות, שמתחברים יחדיו לשלמות אחת נפלאה, כמו האנשים השונים בארצנו הקטנה, שיחד יוצרים פסיפס אנושי מופלא.

למעלה מ-50 אמנים רובן נשים בעלות גלריות לפסיפס, המפוזרות ברחבי הארץ מאילת ועד הגליל, מובילות יוזמה חברתית אמנותית בשם "חמסה לשלום". ברחבי הארץ נוצרו חמסות ענקיות בגובה 120 ס''מ. כל חמסה גדולה נעשתה ע"י קבוצת אנשים ייחודית, שהפרטים בה בונים חמסות פסיפס קטנות. בהרכבת החמסות הקטנות על החמסה הגדולה הם יוצרים משמעות משותפת ונותנים לחמסה שם ייחודי, שמשקף את העושים במלאכה, למשל: ''חמסה לכבוד הדדי'', ''בקש שלום ורדפהו'', ''חיבור לחיים'', ''כולנו שווים''. התערוכה נפתחה היום בבניין עיריית נתניה ומזמינה אליה את הקהל הרחב.
את החמסות יצרו מגוון רחב של אמנים המשקפים את הפסיפס המיוחד שקיים במדינת ישראל; חמסות שהוכנו על ידי נכי צה"ל, אחרות על ידי נשים ערביות ויהודיות או צ'רקסיות. בנוסף יש יצירות שנרקמו בשילוב דורות של ילדים עם קשישים או תלמידים שמלמדים מורים לעבוד בפסיפס.
במפגש האמנותי הזה מנסים האמנים לקדם מסר חברתי של קבלת האחר מכל הקשת החברתית, הפוליטית והלאומית, יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, חולים ובריאים, נכים ובעלי צרכים מיוחדים, נערים וקשישים. הפעילות נעשית בהתנדבות תוך הכרה ברורה שעכשיו הזמן להדגיש את המשותף שבינינו, את העובדה שאם נכבד זה את זה ונתמוך בהבנה ותקווה נוכל למתן את ההקצנה ואת האלימות מבית ומחוץ. סבלנות וסובלנות יתנו תקווה אמיתית לשלום! השלום חשוב לא רק עם שכנינו, אלא גם בתוכנו-בינינו לבין עצמנו ואפילו בין האדם לבין עצמו.
''הדרך האמנותית והיצירתית היא פלטפורמה אידיאלית לתהליך ההבנה וההכרה ההדדית ואנו מאמינות בו מאוד.'' אומרות האמניות ובראשן אראלה קדם שיזמה את הרעיון.
אמניות הפסיפס פנו אל האוצרת, חוה גדיש ובקשו ממנה לרכז את כל החמסות בתערוכה מרכזית אחת והיא החליטה להפוך את חמסות הפסיפס לתערוכה נודדת בכל הארץ.
התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב בחול המועד סוכות בין השעות 8:00-16:00 ואחריו בימים א-ה בין השעות 8:00-19:00 ותוצג במשך חודשיים.