פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
דיון ער על המאחד בחברה ישראלית מקוטבת  ט' באב: דיון ער על המאחד בחברה ישראלית מקוטבת דיון ער על המאחד בחברה ישראלית מקוטבת | צילום: נמרוד גליקמן

מאות מתושבי נתניה בהיכל התרבות במסגרת "הלילה לא לומדים תורה"בערב ט' באב בהשתתפות ראש העיר נתניה מרים פיירברג-איכר ויו"ר מפלגת 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד 

הסתבר כי רב המאחד ביניהם וכי שניהם קרובי משפחה.

דיון ער על המאחד בחברה ישראלית מקוטבת | צילום: נמרוד גליקמן

תחת הכותרת "הלילה לא לומדים תורה" התכנסו מאות מתושבי העיר נתניה, בערב ט' באב, לאירוע העירוני השנתי לציון תשעה באב המוקדש לשיח המשלב ומשווה בין הסיבות ההיסטוריות החברתיות שהובילו לחורבן בית המקדש לבין המציאות הישראלית-יהודית העכשווית. האירוע הוקדש השנה לנושא "המרכז והקצוות – אז והיום", מופק מידי שנה ע"י עיריית נתניה, העמותה לחינוך בלתי פורמלי וכנס שדרות.

בדו שיח, בו השתתפו יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד וראש העיר נתניה מרים פיירברג-איכר, גילו השניים, כי יש איחוד מיוחד ביניהם- הם קרובי משפחה: שניהם נצר לבית משפחת הרב המכובד ישעיה הלוי הורביץ (השל"ה) זצ"ל.
לפיד הפתיע בשליטתו במסורת ישראל תוך התייחסות ישירה למשנתו של הרב קוק: "למה אנחנו לא יודעים לאיזה שבט שייך כל אחד, הרי כולנו צאצאים של אותם 12 שבטים? באנו לארץ ישראל בלי שבטים כי ה' אמר רק התחלתם לבנות מחדש, ולכן אתם עוד לא יכולים להרשות לעצמכם להתחלק לשבטים, אתם צריכים לעבוד ביחד. השבט היחידי שאני רוצה להיות שייך אליו הוא עם ישראל שבארץ ישראל".
חשיבות המושג "אחדות העם", עמדה במרכז דבריה של מרים פיירברג-איכר: "סמל מדינת ישראל, המנורה, מורכבת אומנם מורכבת מקנים, אבל היא מקשה אחת. כך הוא גם עם ישראל, שלמרות השונות ולמרות ההבדלים הוא בסופו של דבר עם אחד ומאוחד".